agrarszektor.hu • 2025. szeptember 4. 10:32
A mezőgazdaságnak mindig is különleges szegmensét jelentették a pickupok, melyek igazi ütőképességét az egyéni igényekre szabott és a legvadabb terepviszonyokhoz illeszkedő extrák adják meg. Az Alapvetés mai műsorában azt mutatjuk be, hogyan válaszol a piac ezekre az elvárásokra és milyen megoldásokkal tuningolják fel a járműveket a maximális strapabírás érdekében. A válaszok keresésében Rádi László, a Maxliner Hungary Kft. ügyvezető igazgatója lesz a segítségünkre.
Az agrárgéppiacon tapasztalható visszaesés a pickupok terén már a COVID-járvány idején elkezdődött, amikor a potenciális ügyfelek otthon ragadva tervezgették új járműveiket, ám a gyártási és a logisztikai nehézségek miatt terveiket nem lehetett megvalósítani. Bár a határok újranyitásával ismét elérhetők lettek az autók és a speciális alkatrészek, az árak látványosan megugrottak, így sok megrendelés továbbra is elmaradt.
Amint azt Rádi László, a Maxliner Hungary Kft. ügyvezető igazgatója az Alapvetés podcast legfrissebb epizódjában elmondta, jelenleg a két negatív hatás egyszerre érezhető: autót is nehéz találni és a vásárlói igény is csökkent. A vásárlók jelentős része ugyanakkor szoros kapcsolatban áll az agráriummal, 30-40 százalékuk ugyanis olyan gazda, vadász vagy horgász, aki a vasat tényleg kemény terepeken és nagy terhekkel használja, nem csak a városi utcákon villog vele.
De vajon miben különböznek egymástól a vadászok, horgászok és a gazdálkodók pickup tuning igényei és ezek közül melyek engedélykötelesek? Mikor jöhetnek az elektromos pickupok és hogyan változott a sznorkelek iránti kereslet? Az Alapvetés podcast eheti műsorában ezekről a kérdésekről is szó esik.