Váratlan fordulat: kivezeti az európai piacról a legendás terepjáróját a Suzuki

Váratlan fordulat: kivezeti az európai piacról a legendás terepjáróját a Suzuki

agrarszektor.hu
A Suzuki a következő hónapokban beszünteti a Jimny modell forgalmazását az európai piacon. A döntést a gyártó a kibocsátási előírásokkal magyarázta.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A jópofa, kisméretű terepjárót a hivatalos indoklás szerint az EU szigorú károsanyag-kibocsátási előírásai miatt vonják ki, írta meg a HVG.hu A Suzuki már az év elején jelezte, hogy a Jimnyt csak "nagyon korlátozott mennyiségben" dobják piacra, de akkor még úgy volt, hogy 2021-ig piacon tartják. Úgy tűnik, ezt az időszakot is lerövídítették. A magyarországi piacra egyébként még jönnek autók a harmadik negyedév végéig, tudta meg a portál a Suzuki hazai importőrétől, de a folytatásra vonatkozóan nekik nincs még pontos információjuk. Mindez azt jelenti, hogy a negyedik negyedévre jelenleg nem vesznek fel rendelést.

Az Európai Unió rendelete egyértelművé tette, hogy minden autógyártónak biztosítania kell azt, hogy a járműveik átlagosan legfeljebb 95 g CO2/km-t bocsássanak ki bírság nélkül flottaszinten.  A Suzuki jellemzően kisméretű és könnyű autókat gyárt, azonban nem kínál tisztán elektromos járművet, amely nagyban ellensúlyozná a kvótakibocsátásban a tisztán benzines autói kibocsátást, ezért a Jimny modellt kénytelenek voltak kivezetni a piacról.

A Jimny egyébként lényegében azért okozott "nehézséget" a Suzukinak, mert a jelenlegi generáció olyan divatosra sikerült, hogy jelentősen többet igényelt belőle a piac, mint arra számítottak. A korábbi generáció pár ezres eladásai nem terhelték volna komolyan a cég európai emissziós kvótáját, de nagyobb mennyiségben mindez már tényezőként jelentkezik. A Suzuki Jimny tavaly megjelent 4. generációs változatát az Agrárszektor is tesztelte.

EZ IS ÉRDEKELHET

A kisterepjáró-sorozat korábban főleg a vadászok és erdészek körében volt népszerű, az új széria azonban annyira kelendő lett, hogy sokan pusztán városi használatra vásárolták. A Jimny ráadásul nemcsak városi autónak, vagy terepjárónak volt kiváló, de egy kis átalakítással egy egészen menő pickup is kihozható volt belőle.

EZ IS ÉRDEKELHET

A Jimny jelenleg csak egy, egyszerű 1,5 literes benzinmotorral kapható, turbófeltöltés nélkül, amelynek viszonylag magas a CO2-kibocsátása 154-170 g/km közötti értékekkel. Jelenleg nehéz elképzelni azt is, hogy az autó hibrid változatot, vagy teljesen elektromos variánst kapjon. A Suzukinál a Swift és az Ignis már kapható 12 V-os hibriddel, a Vitara és az S-Cross pedig 48 V-os hibridként, valamint hamarosan érkezik az új Suzuki Across plug-in hibrid.

(Címlapkép forrása: Totalcar / Ludvigh Károly)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 20. 06:02