Egyesült a Syngenta vetőmag és növényvédelmi üzletága

agrarszektor.hu
A Vakvarjú Étteremben tartott sajtóbeszélgetést a Syngenta szerdán, a cég két üzletágának (vetőmag és növényvédelem) 2011-ben történt integrációja kapcsán.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A tájékoztatón az első felszólaló Czigány Tibor, a Syngenta ügyvezető igazgatója volt, aki elmondta, 2011. február 9-én a Syngenta bejelentette az egész világon bevezetésre kerülő integrációs tervét, melynek értelmében Magyarországon egyesült a Syngenta Növényvédelmi Kft. és a Syngenta Seeds Kft., azaz a vetőmaggyártás. A cél egy összehangoltabb üzletmenet, a még jobb szolgáltatásnyújtás és az erősebb piaci jelenlét.

Az átszervezett területi egységeken belül az ország a dél-keleti részre került, a cég jelenleg 56 területi képviselővel van jelen a piacon mint piacvezető vállalat. A Syngenta értékesítői és a kereskedelemmel foglalkozó munkacsoportjai szintén integrálódtak, így, szakembereik segítségével hatékonyabban ki tudják szolgálni a gazdálkodók igényeit.

 

Czigány Tibor kiemelte továbbá, hogy 2011-ben a cég az Office Garden irodaparkba költözött, ami a vállalat nézeteihez illeszkedő környezettudatos megoldások híve, így nem véletlen, hogy az iroda elnyerte a 2011. évi legjobb iroda kitüntető címet.

Ezt követően Bíró János, a cég marketing vezetője beszélt a tavalyi, 2011-es év eredményeiről, ami a "Nap" éve volt, azaz az elmúlt 110 év legszárazabb éve (szemben a 2010-es, legcsapadékosabb "Víz" évével.) A kezdeti belvízproblémák ellenére 2011 a növénytermesztés egyik legsikeresebb éve lett.

A Syngenta eredményein belül a kukorica termékkör (növényvédő szerek, vetőmagok) volt a legmeghatározóbb, ezt követte szorosan az egyéb szántóföldi növények - olajosok, kalászos gabonák növényvédelmi szerek és vetőmagjainak - eladása. A napraforgó iránti európai kereslet megnövekedett, a magyar repce iránti érdeklődés pedig konstans kimagasló. A zöldség és a szőlő-gyümölcs forgalom majdhogynem megegyezett, de mindkettő bővülést mutatott. A terményárak a gyenge forintnak köszönhetően magasak voltak és 2012-ben is magasak maradnak, de a piac fokozatosan konszolidálódik. Egyre inkább elterjednek a különféle prémiumhibridek és generikus termékek, további jó hír, hogy 2001-ben lecsökkent a román és a "fekete"vetőmagok kereslete.

A Syngenta 2011-ben Magyarországon a 2008. évi rekordszintű eredményeihez hasonló évet zárt, az árbevétele 29 milliárd forint volt, ebből 1/3 rész volt a vetőmagokból, 2/3 rész pedig a növényvédő szerekből származó jövedelem. Az eredmények megtartott árszintjének, több növényfajos jelenlétének, teljes körű portfolióajánlatának, és nem utolsósorban az üzletágak - az elmúlt évben 8-10%-kal bővülő piac mellett elért - növekedésének köszönhetőek.

 

A kukorica üzletág jelenleg a hazai piac mintegy 24%-át fedi le. Az itt elért árbevétel emelkedés a Force piaci pozíció megtartásának, valamint a kukorica hibridek genetikai értékéből fakadó további értékesítés növekedésének tudható be.
Az egyéb szántóföldi növények esetében a Syngenta 33%-os piacrészesedéssel rendelkezik. Az elmúlt év során a napraforgó hibridek teljesítménye tovább növelte vezető pozícióját, míg a növényvédő szerek esetében a Reglone Air eladásainak megőrzése mind volumenben, mind árban járult hozzá az eredményekhez. A zöldségpiacon hazánkban mintegy 34%-os részesedéssel rendelkezik a cég, itt vetőmag- és a növényvédő szerek piaca egyaránt meghatározó. A szőlő- és gyümölcspiacon csak növényvédő szereket árulnak, bár a piaci részesedés itt is 34%. 

Bíró büszkén emelte ki 7,5 milliárdos beruházásukat a mezőtúri kukorica vetőmagüzemben, ami 2011. második felében indult, és amelynek eredményeképp világszinten a Syngenta legmodernebb üzeme kelt életre. A kapacitás bővítése tekintetében kukorica feldolgozásban 50%-os, kukorica betakarításban 100%-os, vetőmagüzemi tárolásban közel 200%-os a növekedés.

A beruházásnak köszönhetően a Syngenta magyarországi termelése a cégen belüli régiós ellátásnak stabilan a 30-40%-át adja majd. Szinte teljes egészében innen látja el a magyar piacot. Kiemelten fontos ugyanakkor, hogy az üzem kapacitásának 80%-át a környező országokban és Kelet-Európában forgalmazza a vállalat: a Syngenta a magyar vetőmagot nem csak itthonra, hanem külhoni területekre is innen biztosítja.

A termelői kifizetések oldaláról ez a beruházás átlagosan 1,5 milliárd forinttal növeli évente a magyar gazdák bevételeit, a Syngenta 2012-ben közel 6 milliárd forintot fog kifizetni vetőmag-előállító termelőinek.

Ezt követően a Syngenta 2012-es célkitűzéséről esett szó, melyek közül a három legkiemelkedőbb irányvonal a kereskedelmi csapatok összeolvadása, egy integrált üzleti modell kialakítása, és a kutatási, fejlesztési platform integrációja. Az innováció legújabb eredményeként a cég 2012-ben több növényvédelmi terméket, s számos új fajtát vezetett be a magyar piacra. További céljaik között szerepel új piacok elindítása, partneri kapcsolataik bővítése, erősítése, folyamatos fejlesztéseik fenntartása, és átlagos, évi 0,5 %-os növekedés.

"A növényvédelmi és a vetőmag-üzletág összeolvadása komoly feladat volt, és sok munkát adott a cégnek a 2011-es évben, ugyanakkor az említett integráció nyomán a Syngenta képes lesz arra, hogy olyan teljes körű és testreszabott megoldásokat kínáljon minden növénykultúrában, amelyek az értékteremtésre összpontosítanak és a cég átfogó agronómiai tudásbázisán alapulnak" - zárta le a beszélgetést Czigány Tibor, a Syngenta ügyvezető igazgatója.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?