Dráguló nyersanyagok: ezt már nem nyelik le a fogyasztók

agrarszektor.hu
Az élelmiszerektől a tisztítószerek gyártóiig valamennyi vállalkozás számára elengedhetetlen az új termékek fejlesztése, máskülönben nyereségük jelentős részét elvihetik az emelkedő nyersanyag árak - állítja a McKinsey tanácsadó cég.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A nyersanyagok árváltozási dinamikájában utóbbi években megfigyelhető változás az úgynevezett csomagolt termékek (CPG) gyártóit is stratégiaváltásra szólítja fel. Az utóbbi 25 évben ugyanis nem voltak ilyen volatilisek a nyersanyagpiacok, így áremelkedéskor a végtermékek árait is emelni tudták, ugyanakkor fordított esetben a fogyasztási cikkek árai nem csökkentek.

1996 és 2002 között a szektor nyereségének kétharmadát a nyersanyagárak emelkedésének fogyasztókra hárítása adta, amely mintegy 10 milliárd dollárt eredményezett a cégek számára - derül ki a McKinsey elemzéséből.

Mióta azonban a nyersanyagárak folyamatos emelkedésnek indultak, ezek a cégek már csak emelkedő költségeik töredékét tudták végtermékük árában érvényesíteni, amely 2002-2007 között mintegy 70 milliárd dollárjukba került.

Ez a helyzet a kekszgyártóktól a háztartási cikkek gyártójáig valamennyi vállalatot új stratégiák kidolgozására kényszeríti, amennyiben nem akarnak további veszteségeket elszenvedni.

A tanulmány készítői 20 százalékos nyersanyagdrágulást, valamint a végtermékek árának változatlanságát feltételezve a következő öt évre, úgy számolnak, hogy adózás előtti eredményük (ebitda) kétharmadától eleshetnek a cégek.

Egyik megoldás a termékskála bővítése, új termékek bevezetése lehetne, hiszen így nem a meglévő termékek árában kellene az emelkedő költségeket érvényesíteni. Persze az innováció nem egyszerű feladat, azonban a CPG szektor számára elengedhetetlen - vélik a szakértők.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?