Óriási változás a német boltokban: egyre többen vásárolnak ilyen élelmiszereket

Óriási változás a német boltokban: egyre többen vásárolnak ilyen élelmiszereket

agrarszektor.hu
Úgy tűnik az olcsóbb termékek felé fordultak a német fogyasztók, a HDE szerint ugyanis egyre árérzékenyebb módon költik el pénzüket. Jól látszik például, hogy a zöldségek és gyümölcsök tekintetében egyértelműen az olcsóbb vagy akciós termékek iránt nőtt meg a kereslet, másrészt pedig még a közepes vagy magas keresetű háztartások is igyekeznek visszafogni költéseiket.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE, Handelsverband Deutschland) elemzése szerint az energiaárak emelkedése és a fogyasztói attitűd jelentős megváltozása már jól láthatóan komoly visszaesést okozott a belföldi kiskereskedelmi forgalomban - írja a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. Ezért a HDE arra szólítja fel a szövetségi kormányt, hogy célzott és hatékony intézkedésekkel (például az energiát terhelő adók mérséklésével és a gázra bevezetett hatósági ársapkával) támogassa a közepes méretű kiskereskedelmi egységeket illetve közvetett módon a fogyasztókat is. 

A jelenlegi energiaválságban a kiskereskedelem nem csak az energiaellátással, hanem az árakkal kapcsolatos bizonytalanságot is megszenvedi

 - nyilatkozta Stefan Genth, a HDE igazgatója.

A pillanatnyilag uralkodó trendekről Genth elmondta, jól érzékelhető, hogy a fogyasztók gyakorlatilag az összes szektorban bizonytalanná váltak. Ez egyrészt azt jelenti például a zöldségek és gyümölcsök tekintetében, hogy egyértelműen az olcsóbb vagy akciós termékek iránt nőtt meg a kereslet, másrészt pedig még a közepes vagy magas keresetű háztartások is igyekeznek visszafogni költéseiket, és későbbre halasztani nagyobb kiadásaikat. Ráadásul még mindig nem vagyunk túl a koronavírus járvány következményein, ami alapvetően határozta meg az utóbbi két és fél évünket. A visszaeső fogyasztás és az energiaköltségek emelkedése már ezekre az ingatag alapokra rakódott rá, és most újabb kihívásokat jelent a kiskereskedelem számára.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?