Nem lesz a Dunán vízierőmű

agrarszektor.hu
A Duna-stratégia kapcsán a két kormánypárti frakció úgy döntött semmilyen formában nem támogatja a duzzasztást, vízierőművek építését, illetve a hajózhatóság évi 241 napos időtartamának meghosszabbítását - hangzott el a Fidesz és a KDNP háromnapos frakcióülésén történteket ismertető sajtótájékoztatón.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A Magyar Tudományos Akadémia (MTA) szakértői egy korábbi kiadványban úgy fogalmaztak, Magyarországon a vízerőművek lennének a legalkalmasabb eszközei az áram előállításának. Magyarország ugyan nem gazdag vízenergiában, azonban a Dunán Adonynál és Fajsznál is szóba jöhet egy-egy erőmű építése, 150-170 megawatt villamos teljesítménnyel - írja a Napi Gazdaság.

Az erőművek a folyót is hajózhatóbbá tennék, a vízlépcsők segítenék a dunai hőerőmű, valamint fedeznék a paksi atomerőmű bővítésének többletigényét hűtési célú friss vízből, de javítanának az árvízvédelmi helyzeten is - írták a szerzők.

Olajos Péter, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium klíma- és energiapolitikai helyettes államtitkára korábban úgy fogalmazott: Magyarországon jelentős társadalmi ellenállás tapasztalható a nagy vízerőművekkel szemben (Bős-Nagymaros "élménye" miatt). Éppen ezért a vízenergia nem elsősorban az energiatermelés, sokkal inkább az árvízvédelem és a fejlesztéspolitika szempontjából lehet érdekes. Olajos szerint ez elsősorban völgyzáró gátak létesítését jelentheti, olyan - elsősorban észak-magyarországi - kisebb vízfolyásokon, amelyek az éghajlatváltozás miatt időnként folyókká duzzadnak, településeket mosnak el.

Bár kormányhatározat tiltja, hogy a Duna magyarországi szakaszán vízlépcső épüljön, a folyószabályozás szükségességéről szóló vitában a hajózási szakma vízlépcsőpárti, a zöldek szerint azonban alternatívaként a vasúti szállítás fejlesztésének lehetőségét is meg kellene vizsgálni.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?