A PENNY vezetőivel tárgyalt az Agrárkamara

agrarszektor.hu2020. szeptember 23. 11:55

A PENNY kiskereskedelmi áruházlánc nyitott arra, hogy 223 magyarországi üzletében növelje a hazai élelmiszerek arányát. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a PENNY Market Kft. vezetőivel egyebek között erről is egyeztetett, tudhattuk meg a két szervezet közös közleményéből.

A NAK a PENNY Market Kft. vezetőivel egyeztetett, alapvetően a friss zöldség-gyümölcs, tejtermék, baromfi és hús termékkörökre fókuszálva. Éder Tamás, a NAK élelmiszeriparért felelős országos alelnöke elmondta, hogy az Agrárkamara célja az, hogy az üzletek polcain elsődlegesen azok a friss, illetve feldolgozott élelmiszerek legyenek megtalálhatóak, amelyekből a magyar élelmiszergazdaság szereplői megfelelő mennyiséget és minőséget állítanak elő. A koronavírus hatványozottan rámutatott arra, hogy mennyire fontos a hazai áruk előnyben részesítése. Ezért hosszú távon is erősíteni kell a hazai előállítók értékesítési lehetőségeit, hangsúlyozta Éder Tamás, a NAK élelmiszeriparért felelős országos alelnöke.

Mártonffy Béla, a NAK Országos Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke arról beszélt, hogy a magyar termelők képesek magas színvonalon, folyamatosan jó minőségben zöldséget és gyümölcsöt termelni, igényes, friss áruval ellátni a piacot, megfelelve a magas követelményeknek. A kamara pedig segíti az üzletláncokat a potenciális partner termelők feltérképezésében és a kapcsolatok kiépítésében is.

Florian Jens Naegele, a PENNY Market Kft. vezérigazgatója elmondta, hogy a magyar beszállítóikkal való együttműködés és a magyar termékek forgalmazása mindig fontos volt számunkra. A jelenlegi járványhelyzetből adódó kihívások arra ösztönzik a céget, hogy a Magyarországon működő vállalatok támogatása és a hazai munkahelyek megőrzése érdekében tovább bővítsék a magyar beszállítói hálózatukat és a jó minőségű magyar termékek arányát a szortimentjükben.

Az Agrárkamara folyamatosan konzultál a kiskereskedelmi áruházláncokkal, ennek volt újabb mérföldköve a Magyarországon 223 üzlettel, három logisztikai központtal (Alsónémedi, Karcag, Veszprém) rendelkező, közel 4700 munkavállalót foglalkoztató PENNY-vel való egyeztetés. Az áruházlánc több mint 2000 terméket tart állandó kínálatban, ennek közel kétharmadát magyar beszállítók biztosítják számukra. A PENNY a német központú REWE csoport része, amely húsz európai országban mintegy 15 000 üzletet működtet és közel 330 000 embert foglalkoztat.

Címkék:
élelmiszer, hús, baromfi, magyar-termék, tejtermék, éder-tamás, mártonffy-béla, penny-market, nak, zöldség-gyümölcs, koronavírus,