AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
A megbeszélést követően Szieberth István, a miniszter szakmai tanácsadója az MTI-nek elmondta: a két miniszteri tanácsadó testület - a Haszonállatok Génerőforrás Bizottság és a Sertés Stratégia Tanácsadó Munkacsoport - tagjai értékelték a múlt évi tevékenységüket, valamint áttekintették az aktuális helyzetet. Szieberth István jelezte: a vidékfejlesztési tárca vezetője elégedett volt a testületek munkájával.
A két testület munkáját koordináló vezető rámutatott arra, hogy a magas takarmányárak nemcsak a sertéstartókat, hanem az őshonos állatfajtákkal - például a szürkemarhákkal és a mangalicákkal - foglalkozó állattartókat is sújtják. A szakértők az egyik fontos kritériumnak nevezték, hogy az őshonos állattartás során ne keletkezzen veszteség, ezek tartásánál ugyanis a génmegőrzés is alapvető feladat. Szieberth István kiemelte: a sertéstartásban Magyarországnak nem a dán és a holland tömegáruval, tömegtermeléssel kell versenyeznie, hanem meg kell teremteni a piacon elismert magyar minőséget. Ennek egyik igen fontos eleme, hogy legyen Magyarországon elegendő szaporítótelep, ahonnan egységes minőségű alapanyaghoz juthatnak a termelők.
A szakmai tanácsadó hangsúlyozta: a sertéstartásnak a vidék húzóágazatává kell válnia a tervezett mintegy 3 milliós sertésszámnövelés következtében, a feltételek ehhez adottak. A sertésstratégia megvalósítása munkahelyteremtéssel is jár, és növeli a vidék megtartó képességét - emelte ki. A szakember hozzátette: az őshonos állattartás lényegében egy márka, azaz zászlóshajó, amellyel Magyarország minőségi árut tud produkálni. Ezekre a termékekre is megvan a piaci igény - jelezte.
(MTI)