A jövedéki adó betett a sörfogyasztásnak

agrarszektor.hu
Mindig ez van, amikor emelik az adót.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Csaknem öt százalékkal csökkent tavaly a hazai sörértékesítés, köszönhetően az év elején jelentősen megemelkedett jövedéki adónak A számokból kiderül, hogy a túladóztatás elkerülésével a söripar jelentős mértékben hozzájárulhatna a magyar gazdaság növekedéséhez. A sörrel kapcsolatos foglalkoztatottság tavaly elérte a 24,3 ezer főt.

Az előző év enyhe növekedése után, 2013-ban 4,45%-kal csökkent a belföldi sörértékesítés 2012-höz képest. A visszaesés mögött elsősorban az év eleji, 10%-os jövedéki adó emelés áll - hangzott el a Magyar Sörgyártók Szövetségének éves sajtótájékoztatóján. A hazai sörpiac közel 90%-át lefedő, a három legnagyobb hazai sörgyár képviseletét ellátó szervezet által bemutatott éves jelentésből kiderül: a söripari vállalatok 2013-ban összesen 66 milliárd forint adót fizettek be a költségvetésbe, melynek jelentős tétele a jövedéki adó (37 Mrd Ft), az ÁFA (21 Mrd Ft), valamint a környezetvédelmi termék díj (2,1 Mrd Ft).

Az elmúlt 5 év tapasztalatai alapján egyértelműen kimutatható, amikor nem növekedett a jövedéki adó, akkor a sörforgalom és az adóbevétel is nőtt. Ugyanakkor, amikor a jövedéki adó szintje növekedett, a forgalom csökkent, így az adóbevétel csak kis mértékben tudott növekedni. Csíkné Dr. Kovács Klára, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke szerint a fogyasztók árérzékenységének köszönhetően folytatódott a gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése a prémium és középkategóriás termékek rovására.

A közvetlen foglalkoztatás területén kismértékű emelkedés volt tapasztalható 2013-ban a söriparban, ami a teljes vertikumra pozitív hatással volt. Egy söripari munkahely körülbelül 15 további munkahelyet teremt a mezőgazdasági termelés, a marketing, a logisztika és csomagolás, továbbá a vendéglátás területén - fejtette ki Csíkné Dr. Kovács Klára. Hozzátette: az indirekt foglalkoztatáson keresztül Magyarországon közel 25 ezer munkavállalónak ad munkát a söripar.

A söripar tovább erősítette a környezettudatos fogyasztói és vásárlói magatartást az aludobozok gyűjtési rendszerének fejlesztésével. Az ország több, mint 200 kiskereskedelmi pontján gyűjtő automaták segítségével ösztönzi a gyűjtést, és ez által az újrahasznosítást. "A söripar környezeti terhelésének további csökkentése érdekében 2014-ben újabb közös kezdeményezésre lehet számítani - közölte a Sörszövetség elnöke.

A sörgyártók emellett továbbra is aktívan részt vesznek a magyar társadalmi életben: támogatják a helyi közösségeket, segítik konkrét társadalmi problémák megoldását és társadalmi szervezetekkel való együttműködés révén terjesztik jó gyakorlataikat más üzleti szereplők fejlődését is segítve.

A kulturált, felelős alkoholfogyasztás fejlesztése 2013-ban is a sörgyártók kiemelt fontosságú célja volt. Ennek érdekében a kereskedelmi kommunikációra vonatkozó jogszabályok és az etikai kódex betartása mellett a Szövetség továbbra is szorosan együttműködik az Önszabályozó Reklámtestülettel. A Sörszövetség által fejlesztett népszerű okostelefon alkalmazás, a JÓFEJ használatával a felnőtt lakosság 2013-ban is rendszeresen ellenőrizhette, hogy alkoholfogyasztást követően mikor ülhet újra a volán mögé.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. május 16. 11:27