JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős államtitkár a konferencián tartott nyitó beszédében elmondta, az ázsiai sertéspestis miatt a baromfipiaci kilátások is jók, hiszen ez a két fehérjeforrás egymás helyettesítő terméke, így az egyik iránt megnövekedett kereslet a másikat is felhúzza. Ráaádul a baromfi hosszú távon is stabil piaccal rendelkezik a világban. Ugyanis
Mint mondta, Kína és Thaiföld kész lesz fogadni a magyar baromfitermékeket, és Japánnal is jól haladnak a tárgyalások. A magyar baromfiszektor nagyon erős, a teljes mezőgazdasági kibocsátás több mint 14 százalékát adta tavaly, és 150 milliárd forintos külkereskedelmi többletet ért el. A gazdálkodók most valósítják meg azokat a telepkorszerűsítéseket, melyekre 31 milliárd forintos pályázati keretösszeget kötöttek le. Mint ismeretes, a sertés- és a baromfiszektor is részesül notifikált állatjóléti támogatásokkal, de csak az előbbiről sikerült a kifutása előtt Brüsszellel megegyezni, a baromfisok rosszabbul jártak.
Baromfi-állatjóléti célokra tavaly 14,7 milliárd forintot fordított a kormányzat. Idén egy negyedéves késéssel tudtuk meghirdetni a jogcímet, és 12,2 milliárd áll a szektor rendelkezésére. Több mint 2300 kérelem érkezett be a megadott határidőig.
Éder Tamás a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara élelmiszergazdaságért felelős alelnöke azzal foglalkozott felvezető előadásában, hogy valójában nem a hatóságok azok, akik előírások formájában korlátozzák a termelést, hanem mi magunk, a fogyasztók. Az állatjólét, a környezetvédelem és az élelmiszerbiztonság egyaránt felőlük érkező követelmény. Legyen a termelés hatékony, mégis tradicionális, természet közeli, de mégis olcsó. Ezek az elvárások gyakran egymással ellentétesek- mutatott rá Éder. A fogyasztó azért nem érzi ezt, mert elidegenedett a termeléstől. A magyar gazdák számára pedig külön teher, hogy az itteni társadalmi érzékenység nem azonos fokú a brüsszelivel. A megoldás Éder szerint a szorosabb kommunikálás a fogyasztóval és a transzparensebb működés. Így talán elérhető, hogy a vásárlók empatikusabban forduljanak a termelők felé, és ne fogalmazzanak meg irreális elvárásokat.