A fröccsöt már kihoztuk a restiből, mi lesz a pezsgővel?

agrarszektor.hu
A magyar bor-, gyöngyözőbor és pezsgőfogyasztást népszerűsítő kommunikációs kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing (Agrármarketing Centrum, AMC) vezérigazgatósága, annak érdekében, hogy éves szinten kiegyenlítettebbé tegye a fogyasztást.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A kampány nyitó sajtótájékoztatóján Budafokon, a Törley Pezsgőpincészetnél Simon Péter, Az AMC vezérigazgató-helyettese elmondta: Magyarországon a pezsgőfogyasztás 80 százaléka az év végi ünnepekhez - a karácsonyhoz és a szilveszterhez - köthető a felmérések szerint. A mostani 50 millió forint felhasználását lehetővé tévő közösségi népszerűsítő kampánnyal ezen szeretnének változtatni, azt szeretnék elérni, hogy a magyar emberek az év más időszakaiban is igyanak pezsgőt - mondta.

Koccintsunk minden nap!
Az elmúlt évben a fröccs népszerűsítésére indított kampány igen sikeres volt. "Kihoztuk a fröccsöt a restiből", és elmondható, hogy ma már a magasabb kategóriájú éttermekben is mernek a vendégek fröccsöt rendelni - szemléltette a kampány célját Simon Péter. A cél az lenne, hogy a pezsgő az "ünnepi ital" kategóriából átkerüljön a "mindennapi ital" kategóriába.

A kampány egyik látványos eleme lesz egyébként egy "pezsgőszekér", azaz egy pezsgőkóstolásra kialakított jármű, amely a tervek szerint meglepetésszerűen jelenik majd meg különböző helyszíneken az augusztusi kampány ideje alatt. Az akciót egy alapozó kampánynak szánják a szervezők, a tervek között szerepelnek további kampányok, hiszen valószínűleg ilyen rövid idő alatt nem lehet jelentősebb változásokat elérni a fogyasztói szokásokban.

Simon Péter az MTI kérdésére közölte: az agrármarketing finanszírozására az idén mintegy egymilliárd forint áll rendelkezésre, szemben a múlt évi mintegy 3,2 milliárd forint körüli összeggel. A múlt évben az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár miatt volt lényegesen nagyobb az agrármarketingre felhasználható pénz - tette hozzá Kovács György, a Törley Pezsgőpincészet marketingért és értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója.

Barátossy Gábor, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) borászati és alkoholos italok igazgatóságának igazgatóhelyettese többek között arról beszélt, hogy a Nébih számára fontos, hogy a prémium kategóriás magyar termékek, mint például a pezsgő, népszerűsítésében részt vehessen. Közölte: 2011-ben a forgalomba került pezsgő mennyisége belföldön mintegy 30 ezer hektoliter volt, míg az idén ez az első hat hónapban csaknem megduplázódott, mintegy 57 ezer hektoliter volt. Az elmúlt három évben a pezsgő-előállítással foglalkozó pincészetek száma is megkétszereződött. Most 20 pincészetben készítenek pezsgőt Magyarországon.

Kovács György, a Törley Pezsgőpincészet marketingért és értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója elmondta: a cég saját adatai szerint tavaly az országban mintegy 22 millió palack - 150 ezer hektoliter - pezsgő fogyott el. Hozzátette, a mennyiség tíz évvel ezelőtt még 28-29 millió palackot tett ki. A pezsgő fogalmába egyébként a klasszikus pezsgőn kívül már beleértik például a pezsgőkoktélokat, a gyöngyözőborokat is.

Pezsgőivó nemzet vagyunk
A 10 évvel ezelőtti 28-29 millió palackos volumen a Törley Pezsgőpincészet saját számításai szerint 2-2,5 literes egy főre jutó pezsgőfogyasztást tesz ki, amellyel meglepő módon 2003-ban még a világon a 4-6. helyen álltunk. Ez a volumen az elmúlt 10 évben folyamatosan lemorzsolódott, a most induló kampány célja többek között ennek a kieső mennyiségnek a visszapótlása lenne.

Szerencsére folyamatosan érzékelhető a pezsgőgyártás és - fogyasztás növekvő népszerűsége. "A jövedéki törvény változásának köszönhetően az elmúlt 3 évben megduplázódott a pezsgőgyártók száma Magyarországon, az elmúlt 10 évben ugyancsak megháromszorozódott az ország pezsgőexportja , amely nagyon nagy szó ahhoz képest, hogy a világ pezsgőfogyasztása eközben éves szinten 2%-kal csökken.

A Törleynél mintegy 20 millió palack készült a múlt évben. Ebből az export mintegy 6 millió palack volt. A cég múlt évi árbevétele mintegy 17 milliárd forintot tett ki, ami 1 százalékos növekedés 2012-höz képest.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. május 14. 05:58