Rekordév után csökkenő húsipari eredmény Gyulán

agrarszektor.hu
Csökkent tavaly az önkormányzati tulajdonú Gyulahús Kft. nyeresége a 2015-ben elért, félmilliárdos pozitív rekorderedmény után. A vállalat az idén is 4-5 százalékos árbevétel-növekedést igyekszik elérni, és a távol-keleti piacok felé nyitna.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A 2015-ben még félmilliárd forintos nyereség után várhatóan némileg visszaesik a Gyulahús Kft. eredménye, mivel tavaly többet fordítottak marketingre és az év második felében az alapanyagok drágulása is éreztette hatását - fejtette ki Daka Zsolt, a cég ügyvezető igazgatója az MTI-nek. A 250 dolgozót foglalkoztató Gyulahús árbevétele tavaly elérte az 5 milliárd 300 millió forintot a 2015-ös 5 milliárd 44 millió forint után.

Az árbevétel-növekedés mögött volumennövekedés áll, közel 480 tonnával több terméket gyártottak tavaly, mint egy évvel korábban. A vállalat 200 millió forintos technológiai fejlesztést tervez, és idén is 4-5 százalékos árbevétel-bővülést szeretne elérni.

A cég a japán, a kínai, a koreai és a hongkongi piac felé is nyitna. Daka Zsolt szerint a japánok főként a paprika nélküli, marhából készült, édesebb ízvilágú csemegeszalámit kedvelték, amely a magyar piacon is csak nemrég jelent meg. A kínai és dél-koreai érdeklődők viszont a paprikás, csípős kolbászokat részesítik előnyben.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?