Hogy lehet az, hogy a finnek sokkal több tejet isznak, mint mi?

agrarszektor.hu
Kampánnyal növelné a tejtermék-fogyasztást Magyarországon az ágazati terméktanács. Az állami piacvédelmi intézkedésekkel ugyanakkor a tisztességes verseny elérése a cél. Azzal, hogy a kiskereskedelmi láncok is bekapcsolódtak a terméktanács munkájába, hosszú távú stratégiai együttműködés valósul meg a tejágazatban.

Idén először 3 napos az Agrárszektor 2024 konferencia!

A Portfolio Csoport év végi Agrárszektor Konferenciája ma már az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény a hazai agrárgazdaságban. A rendezvény exkluzivitását és különlegességét az adja, hogy egyedülállóan átfogó és részletes módon jeleníti meg a mező- és élelmiszergazdaságot érintő legaktuálisabb témákat. A rendezvényre idén először konferencia előesttel is készülünk!

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Szükség van a tejtermelők összefogására, a feldolgozás és a kereskedelem közös irányítására ahhoz, hogy hosszú távon is biztonságosan nyereségesek legyenek - mondta Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tej világnapi rendezvényén. Szerinte fontos, hogy a fiatal gazdák alkalmazzák az innovációt, a kutatási eredményeket, mert ezzel alacsonyabb önköltség mellett termelhetnek és versenyképesebbek maradhatnak.

A magyar tejipari szektor jelentős változásokon esett át az utóbbi időben, csökkent a tej áfája, bevezették az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszert (ekáer) és áttértek az online pénztárgépek használatára. Az államtitkár a piacvédelmi intézkedéseket azzal indokolta, hogy a legális piaci szereplők tisztességes versenyben működhessenek, a szürkezónában ügyeskedők pedig kiszoruljanak a piacról.

A 25 éve működő terméktanács munkájába 2014 óta a kiskereskedelmi láncok is bekapcsolódtak, ami hosszú távon stratégiai együttműködést tesz lehetővé a tejágazatban. Az orosz embargó érzékenyen érintette a magyar termelőket, ugyanis az orosz piacról kiszorult tejtermékek dömpingáron jelentek meg a magyar piacon - mondta Mélykuti Tibor, a tej terméktanács elnöke.

A terméktanács a Tejszív kampánnyal a tejtermék-fogyasztás növelését szeretné elérni. Évente 160 millió forintot szánnak marketingre. Amíg Finnországban egy főre vetítve az éves tejfogyasztás 450-460 liter, addig e mutató Magyarországon 150-160 liter között mozog - tette hozzá az elnök.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
Budapest Economic Forum 2024
Egész napos makrogazdasági konferencia
Fókuszban a KKV versenyképesség - Pécs
Ingyenes gazdasági fórum
EZT OLVASTAD MÁR?