Koronavírus: teljesen felborította a fogyasztói szokásokat a járvány

Koronavírus: teljesen felborította a fogyasztói szokásokat a járvány

agrarszektor.hu
A Brit Táplálkozási Alapítvány (British Nutrition Foundation) felmérése a koronavírus hatását és a fogyasztók életvitelében bekövetkezett változásokat vizsgálta.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A koronavírus hatására a fogyasztók táplálkozási szokása alaposan megváltozott - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Az immunerősítést szolgáló egészségre kedvező hatást gyakorló élelmiszerek fogyasztása számos háztartásban előtérbe került. A brit fogyasztók (2067 fő) körében végzett felmérés alapján az egészségtelen étrend fő mozgatórugója az unalom (63%), a motiváltság hiánya (48%) valamint a stressz, a szorongás és a fáradtság (45%). A válaszadók fele nem tapasztalt változást táplálkozási szokásukban, míg 27% javulást, 22%-uk pedig minőség romlásról számolt be. A megkérdezettek 30%-a úgy gondolja, hogy az egészséges táplálkozást hátráltatja az üzletek látogatási gyakoriságának csökkenése.

A vírushelyzet egyik kedvező hatása, hogy megemelkedett a konyhában serénykedő fogyasztók száma. A brit lakosok 17%-a kifejezetten élvezte, hogy több időt tölthet a konyhában, míg 23%-uk új recepteket is kipróbált. Tízből három fogyasztó alaposabban megtervezte vásárlását és így kevesebb élelmiszert pazarolt.

Noha a vírus terjedésének visszaszorításának érdekében hozott intézkedések megnehezítették az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás kivitelezését, kedvező tapasztalat, hogy a válaszadók egynegyede rendszeresen sétált, illetve ennél is többen kezdtek el futni vagy kerékpározni. Mindemellett a korlátozások megszűnése után 47%-uk szeretne továbbra is aktív maradni, 43%-uk tervezi a fogyást, illetve 29%-uk szeretne egészségesebben táplálkozni. A vírushelyzet hatására számos fogyasztó változtatott életvitelén kedvező irányban, amelyet a helyzet enyhülése során is terveznek fenntartani. A fogyasztói törekvéseket az élelmiszeriparnak követnie kell és fel kell készülnie a változó igények kielégítésére.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?