JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Az előző évet jelentősen meghaladó mértékű az igény a húsvétot megelőző hetekben az ünnepkörhöz kapcsolódó termékekre, hiszen mintegy 9%-kal több húsvéti húskészítményt rendeltek a kereskedelmi láncok a Pápai Hús Kft.-től. A megrendelések 92%-át már ki is szállította a kereskedőknek a cég, amelynek a sonkák a vezértermékei. A gyártás bővülését a keresletélénkülés mellett az elmúlt évek technológiai fejlesztései tették lehetővé.
- jellemezte az idei keresletet Szappanos Péter.
A Pápai Hús Kft. ügyvezetője arra is felhívta a figyelmet, hogy az idén szokatlan meglepetésben van része a vásárlóknak a boltokban. Azt tapasztalhatják ugyanis, hogy a prémium minőségű, hosszú érlelésű sonkák nem lettek drágábbak, mint tavaly. Ennek az a magyarázata, hogy ugyan a költségeket döntően meghatározó élősertésárak óriásit növekedtek az elmúlt néhány hétben, ami fokozatosan kihat a hústermékek előállítására is, de a hosszú érlelésű sonkák még a kedvezőbb beszerzésű sertéshúsból készültek. A megdrágult alapanyag először a frisshús árában jelentkezik.
A húsvéti időszakban hagyományosan jelentősen megnő a sonkák és a hasonló húskészítmények iránti igény. A vásárlók által keresett termékek köre meglehetősen széles: a hagyományosnak tekinthető, hosszú hetekig érlelt füstölt comb és lapocka mellett az utóbbi években népszerű lett a tarja és más húsrészek is. Sokan keresik már a prémium kategóriás szeletelt készítményeket, míg az alacsonyabb árkategóriából vásárlók pedig a gyorsérlelésű termékek közül választhatnak - utóbbiak terén a hazai termékek minősége sokat javult az elmúlt évtizedben.
- fogalmazott Szappanos Péter.
A Pápai Hús az idén először a húsvétot megelőző böjti időszakban is jelentős forgalomnövekedést ért el egy termékcsoportjában, ami csak annak tűnhet meglepőnek, aki nem tudja, hogy a cég 2020-tól Pápai Ízek néven vegán készítményeket is gyárt. Ezeknek az eladásai jelentősen bővültek a böjti időszakban. Úgy tűnik, hogy mostantól az lesz a Pápai vegán termékeinek a böjt, mint ami a sonkáinak a húsvét: főszezon.
(Címlapkép forrása: Pápai Hús Kft.)