JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Kevesebb szezonális édesség fogyhat el idén a hazai piacon, az értéket tekintve azonban enyhe növekedéssel számolnak a gyártók. A várakozások szerint az idén mintegy 8 millió csokoládéfigurát és 3500 tonna szaloncukrot visznek haza a boltokból a magyarok. Az édességgyártók várakozásai szerint a teljes decemberi forgalom elérheti az 50 milliárd forintot - írta meg a Magyar Nemzet.
- mondta el Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára.
A választék nagyon széles, a gyártók egész évben készülnek a szezonra, s idén is számos újdonság jelenik meg a piacon. A szakember szerint a kínálatban egyre nagyobb szerep jut a különleges szaloncukroknak és édességeknek, az organikus, a bio- és a vegán termékek száma dinamikusan emelkedik. Ám a legtöbben így is a hagyományos ízekhez ragaszkodnak. A szövetség által készített felmérés arról tanúskodik, hogy a magyarok többsége még mindig a zselés szaloncukor mellett teszi le a voksát.
Az árakban enyhe emelkedésre számíthatnak idén a vásárlók, az alapanyag mellett ugyanis szinte minden termelési tényező ára nőtt, a drágulást pedig egyetlen gyártó sem tudja lenyelni. Intődy Gábor szerint idén csak szerényebb mértékű drágulás várható az édességpiacon, az elmúlt hónapokban tapasztalt árrobbanás hatása - az üzemanyagtól az energián át a jövő év elején esedékes minimálbér-emelésig - jelentősebb mértékben csak 2022-ben mutatkozik majd meg.