Élelmiszer: nem minden szereplő bírja majd az árversenyt

Élelmiszer: nem minden szereplő bírja majd az árversenyt

agrarszektor.hu
Jobb időkben szívesen választották a vásárlók a magyar termékeket, a mostani élelmiszerdrágulás és a fenyegető recesszió idején azonban félő, hogy a fogyasztók még árérzékenyebbek lesznek. A magyar élelmiszer minőségi ugyan, de az árversenyben gyakran legyőzi a külföldi áru. A megoldás a hatékonyság javítása, ám így is elkerülhetetlennek látszik egy sor hazai feldolgozó bedőlése - hangzott el az Alapvetés, a Portfolio agráriummal és élelmiszerekkel foglalkozó podcastjének legújabb adásában.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Napjaink egyik legszembetűnőbb gazdasági folyamata, amellyel így vagy úgy, de mindenki naponta találkozik: a kirívó élelmiszer-drágulás. A jelenség mögött összetett folyamatok húzódnak meg, amelyet a nyilvánosságban gyakran túlságosan leegyszerűsítenek vagy tévesen világítanak meg. A drágulás okainál is érdekesebb azonban az, hogy minderre hogyan reagálnak a kereskedelmi szereplők, a vásárlók és végső soron ez hogyan hat ki a magyar élelmiszer-feldolgozókra. A magyar élelmiszeripar termékei minőségi produktumnak számítanak, ám az ágazat legtöbb szegmense régóta nehezen veszi fel az árversenyt a külföldi dömpinggel. 

Míg jobb időkben ez a nyomás számos hazai szereplőnek kihívást jelentett ugyan, de megoldhatatlan feladatot nem, manapság fennáll a veszélye annak, hogy az inflációs környezetben még kiélezettebb verseny alakul ki. A minőségre, megbízhatóságra törekvés, a patrióta fogyasztói magatartás ugyanis jobb időkben elfedheti az árkülönbségeket, a mostani drágulás közepette azonban félő, hogy végképp az árverseny lesz a döntő - ebben pedig nincs biztos helye a magyar élelmiszeriparnak. Erről szól az Alapvetés, a Portfolio agráriummal és élelmiszerekkel foglalkozó podcastjének legújabb adása, amelyben vendégünkkel, Hollósi Dáviddal az MKB Bank és a TakarékBank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletágának ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

A műsor már meghallgatható a Spotify-on, az Apple Podcasten, a Google Podcasten, a többi nagy podcast platformon, és itt, a cikkbe ágyazott lejátszóban is:

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?