Egyre többen veszik most ezt az élelmiszert Magyarországon: ezért ilyen népszerű

Egyre többen veszik most ezt az élelmiszert Magyarországon: ezért ilyen népszerű

agrarszektor.hu
Karácsonykor minden második asztalra kerül bor, akár többféle is, ízlés és a menü szerint válogatva. Ilyenkor szívesen fogyasztanak az emberek valami különlegesebbet az ünnepi asztal mellett, sőt a borral készült fogásokba is olyat raknak, amit meg is innának. Az ajándékba adott bor pedig továbbra is népszerű, de a magyarok nem érik be ám akármivel - derült ki a Hilltop online felméréséből.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A karácsonyi csengettyűszóval a borospoharak csilingelése harmonizál a legjobban a Hilltop kutatása szerint, amelyben a válaszadók fele egyértelműen a bort, 37,5%-a pedig a bort és az egyéb italokat vegyesen részesítette előnyben. Mivel szentestén a terített asztalról általában nem hiányozhat a hal, nem csoda, hogy a megkérdezettek 50%-ának kedvencei ilyenkor a fehér borok, a tudatos borfogyasztás jegyében azonban ugyanennyien készülnek a különféle fogásokhoz illő tételekkel. A többség (62,5%) szerint a különleges alkalom különleges borokat kíván, ezért a szeretet ünnepén szívesen áldoznak rájuk, míg a többiek a jól bevált kedvenceket és féltve őrzött kincseket veszik elő koccintáshoz, ugyanolyan arányban (18,75-18,75%).

Fazékban vagy pohárban, egyre megy

A közízlés változását és a bor gasztronómiai értékének növekedését jól mutatja, hogy ma már a hagyományos ételek mellett az ünneplők 56,2%-ánál olyan ínyenc fogások is terítékre kerülnek, melyekből nem hiányozhat a bor. Úgy tűnik, „a fazékban úgyis elfő” korszaknak végre leáldozott, ugyanis a konyhában szorgoskodók 25,7%-a egyenesen minőségi bort tesz az ételbe, 59,4%-uk pedig olyat, amit a pohárban is szívesen viszontlátna, és mindössze 10,9% ragaszkodik a recept ajánlásához. A megfelelő bor-étel párosításokat is előtérbe helyező borrajongók a szervírozást sem bízzák a véletlenre: a kérdőívet kitöltők közel kétharmada igazi sommelier-ként viselkedik az ünnepi asztalnál, odafigyelve mind a pohárválasztásra, mind a megfelelő fogyasztási hőmérsékletre, hogy megadja az ünnepi koccintás módját.

Klasszikus ajándék jó ízléssel

A bor még mindig népszerű választás, ha ajándékozásról van szó, amiben a válaszadók 97,6%-a egyetértett. A bögre és az illatgyertya után azonban a borra is egyre kevésbé (3,2%) tekintenek jolly jokerként az emberek, amikor főnöküknek, leendő apósuknak vagy más távolabbi ismerősnek szánnak meglepetésként. A megfelelő ajándékbor kiválasztásában ilyenkor legkevésbé sem az ár (5,6%) vagy a címke (6,3%) számít. A kérdőív alapján 26,2% kifejezetten az ajándékozott örömét tartja szem előtt, semhogy az árat nézné, és 46% a saját kedvencei közül választ. Ha viszont ismerik a megajándékozottat, akkor főként - 62,4%-ban - az ő ízlése a mérvadó. Hogy végül mennyit költenek az emberek egy-egy ajándékba szánt palackra, azt 73,8%-ban az ár-érték arány alapján dől el. A fogyasztók akár egy borszaküzletig, ritkábban egy pincészetig is elmennek az igaziért, ettől függetlenül sokan (47,6%) még mindig a bevásárlással együtt intézik a bor beszerzését a fa alá. Hogy a jó bornak nem kell a cégér, arra pedig tökéletes bizonyíték, hogy ajándékvásárlás során a válaszadók 64,4%-a saját magának is tesz a kosárba, ha rábukkan egy-egy ellenállhatatlan tételre.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?