AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
A bécsi központú Wiener biztosító először, 2023 második felében végzett reprezentatív felmérést Lengyelországban a mezőgazdasági termelőkről és azok termékeiről. A kutatás szerint a lengyelek elégedettek a gazdákkal és fontos számukra a megvásárolt élelmiszer hazai eredete és az sem baj, ha az drágább, mint az import áru.
Elismerik a hazait
A kutatás szerint négyből hárman fontosnak tartják, hogy a megvásárolt termék lengyel legyen. A fogyasztói patriotizmus az életkorral együtt növekszik, a 45-54 évesek 78%-a, az 55 év felettiek 76%-a tartja "fontosnak" vagy "nagyon fontosnak" a termékek eredetét. A lengyelek csak 12%-a számára nem lényeges a lengyel eredetű termékek vásárlása. A lengyelek közel 60%-a úgy véli, hogy a lengyel élelmiszerek jobb minőségűek, mint a külföldiek, 37% hajlandó többet fizetni is érte. A 35-44 évesek 44%-a, a 25-34 évesek 41%-a hajlandó mélyebbre nyúlni a pénztárcába, ha lengyel áruval találkozik.
A biztosítótársaság szerint a hazai termékek iránti vásárlói lojalitás kihívásokkal teli időszakban is segíti a hazai termékek keresletét.
Az a tény, hogy a lengyelek figyelmet fordítanak a termékek hazai eredetére, jó hír a gazdák számára. Ez rávilágít az egyre növekvő tudatosságra, s arra, hogy a helyi termékeket azért választják a lengyel vásárlók, mert ezek íze és minősége versenyképes a külföldi termékekével. A lengyel gazdáknak szigorú európai előírásoknak kell megfelelniük, ami folyamatos fejlesztést és beruházást igényel részükről. A felmérés szerint a fogyasztók vásárlási döntéseikkel elismerésüket fejezik ki erőfeszítéseiket
- mondja Beata Raszkiewicz.
A lengyelek szerint modernek a termelők
A Wiener mezőgazdasági szakértője az Agrárszektornak elmondta, habár a vizsgálatuk szerint a lengyel gazdák mindennapi munkáját általános megbecsülés övezi, a termelők megítélésében különbség van a nagyvárosi és vidéki fogyasztók között.
A vidéki lakosok 64%-a szerint a lengyel mezőgazdasági termelőket korszerűnek gondolják. A vidékiek gyakrabban találkoznak a gazdákkal, így első kézből láthatják a mindennapi munkájukat, az alkalmazott gépeket és a gazdaságok érzékelhető fejlődését. A nagyvárosiak hajlamosak elsősorban közvetett forrásokra támaszkodva, gyakran sztereotípiák alapján kialakítani véleményüket.
A mezőgazdasági termelők korszerű működését a félmillió feletti lélekszámú nagyvárosokban élők 17%-a nem érzékeli. A felmérés tanulságai kapcsán Beata Raszkiewicz hozzátette, a lengyel mezőgazdaságban jelentős változások zajlanak. A digitális és technológiai újítások, valamint befektetések célja a jövedelmezőség biztosítása és a környezetvédelmi szabályoknak való megfelelés.
A lengyelországi agrár-élelmiszeripari ágazat hosszú évek óta a lengyel gazdaság egyik legfontosabb ágazata. A lengyel statisztikai hivatal (GUS) adatai szerint az országban 1,3 millió mezőgazdasági háztartás van, és közel 38 ezer ember dolgozik az ágazatban. 2022-ben a lengyel mezőgazdasági termelés értéke 39,5 milliárd eurót tett ki, amivel az Európai Unión belül az ötödik legnagyobb agrárszekor volt.