Odáig vannak a magyarok ezért az élelmiszerért: tudhatnak valamit?

Odáig vannak a magyarok ezért az élelmiszerért: tudhatnak valamit?

agrarszektor.hu
Az innováció, a folyamatos termékfejlesztés és technológiai megújulás jelenti a versenyképesség alapját a hazai gyártók számára a gabonapelyhek piacán. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint a fogyasztók az új ízeket keresik, és egyre fontosabb szerepet kapnak a különböző „mentes” termékek is. Az elmúlt évtizedben ráadásul jelentősen megváltozott a gabonapelyhek összetétele: csökkent a szénhidrát- a cukor és sótartalmuk, míg a fehérje, zsír- és rosttartalom emelkedett.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Az egészségtudatos táplálkozás elterjedésével folyamatosan nő a különböző gabonafélékből készült termékek iránti kereslet a hazai piacon is. Mindez nem véletlen, hiszen a gabonaféléket a táplálkozási piramisban mindennapi fogyasztásra ajánlják a szakemberek. A gabonaalapú pelyhek, kásák, müzlik főként a reggeli részét képezik, számos megjelenési formában találhatók meg az üzletekben, így a gyerekek és felnőttek is megtalálják számukra a legkedveltebb összetételű reggeli csemegét - írja a NAK. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara piaci körképe szerint a polcokon kisebb arányban vannak jelen a hazai gyártók: egy nagy, és néhány kisebb magyar vállalkozás termékei érhetők el a kiskereskedelmi forgalomban.

EZ IS ÉRDEKELHET

A kisebb magyar gyártók termékei csupán néhány áruházlánc kínálatában elérhetők, ugyanakkor egyre több magyar müzli jelenik meg például a drogériákban. Az online értékesítés is új utakat nyitott meg a hazai gyártók előtt, a kisebb cégek az eladott mennyiség 10-30 százalékát az online térben értékesítik. Egy korábbi fogyasztói felmérés eredményei alapján a fogyasztók az új ízkombinációkat, és az egészségre jótékony hatást kifejtő új termékeket keresik. Fontos szerep jut a különböző „mentes” termékeknek is. Ezzel összhangban van, hogy a gyártók elmondása alapján az év elején nő meg leginkább a gabonapelyhek fogyasztása, amikor sokan tesznek életmódváltásra és egészségesebb táplálkozásra vonatkozó fogadalmat.

EZ IS ÉRDEKELHET

Míg 10 éve a granola még nem volt ismert, ma már keresettebb, mint a müzli. Jóval magasabb élvezeti értékkel rendelkezik a többi termékhez képest, így főleg a fiatalabb korosztály körében folyamatosan nő a népszerűsége, de egyre keresettebbek a zabkásák és a fehérjeszeletek is. Az elmúlt évtizedben jelentősen megváltozott a gabonapelyhek összetétele: csökkent a szénhidrát- a cukor és sótartalmuk, míg a fehérje, zsír- és rosttartalom nőtt. Így egyes gyártók esetében a jelenleg forgalomban lévő termékek már nem tartoznak a népegészségügyi termékadó alá. Az ágazat szereplői számára a hazai piacon korlátozottak a növekedési lehetőségek, potenciált az exportpiacokon látnak a gyártók. A versenyképességet az innováció és az automatizációt lehetővé tevő technológiaváltás jelenti az ágazatban. Nagyon fontos az alapanyagok megfelelő minősége, így erre a gyártók kiemelt figyelmet fordítanak. A hazai előállítók számára ugyanakkor kihívást jelent, hogy a hazai termelésre alapozottan folyamatosan biztosítani tudják a megfelelő alapanyagokat.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?