Rekordösszeggel reklámozzák az uniós agrártermékeket

agrarszektor.hu
Mintegy 170 millió euróra növelte idén az Európai Bizottság (EB) az európai mezőgazdasági termékek népszerűsítésére fordítható támogatást. Az összeg legnagyobb része az uniós termékek promóciójára szolgál nem uniós országokban, de hangsúlyt fektetnek a fogyasztók minőséggel kapcsolatos tájékoztatására is.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

169 millió euróra, azaz mintegy 52,4 milliárd forintra növelte az Európai Bizottság idén az európai mezőgazdasági termékek unión belüli és világszintű népszerűsítésére fordítható támogatás összegét. Az EB tájékoztatása szerint a programok társfinanszírozására kiírt pályázati felhívásban közzétett összeg 27 millió euróval magasabb a 2017-esnél. Pályázni uniós kereskedelmi szervezetek, termelői szervezetek és promóciós tevékenységekért felelős agrár-élelmiszeripari szervezetek jogosultak. A benyújtási határidő 2018. április 12.

A támogatás mintegy kétharmada uniós élelmiszeripari termékek népszerűsítésére szolgál nem uniós országokban, főként olyanokban, ahol jelentősen növekedhet az európai agrár-élelmiszeripari export. Ilyenek például Kanada, Japán, Kína, Mexikó és Kolumbia - mondta Phil Hogan mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős biztos.

Az unión belüli programokban a fogyasztók tájékoztatására helyezik a hangsúlyt a minőséggel kapcsolatos uniós rendszerekről és címkékről, így például a földrajzi jelzésekről és a biotermékekről. Az ágazati támogatásból főként a fenntartható állattenyésztést - többek között a juh- és kecsketartást - ösztönzik. Külön keretet fordítanak az egészséges étkezést népszerűsítő, illetve a gyümölcs- és zöldségfogyasztást ösztönző kampányokra. 

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?