Ezt jó tudni - Mit jelent a tejszív-logó?

agrarszektor.hu
A tejszív-logóval ellátott, minőségi magyar tejtermékek fogyasztását ösztönzi az az államilag finanszírozott marketingkampány, amely decemberben is folytatódik. A cél az, hogy enyhítsenek a hónapok óta tartó hazai tejpiaci válságon.

Májusban két új agráreseménnyel várjuk az agrárszakma képviselőit: jön az AgroFood és AgroFuture 2024!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

NAK szaktanácsadók és kamarai tagok pedig 35% kedvezményben részesülhetnek!

A minőségi hazai tejtermékek népszerűsítését célzó, nyáron kezdődött marketingkampány a Földművelésügyi Minisztérium (FM), a Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésében valósul meg. A cél változatlanul a tejszív-logóval ellátott tej fogyasztásának népszerűsítése és ösztönzése.

Többféle módon szólítják meg a fogyasztókat

A fogyasztókat - a gyerekektől a nagyszülőkig - tv-, rádióreklámokkal, és online kampánnyal szólítják meg, az iskolákban előadásokkal, oktatófilmmel, kiállításokkal, interaktív játékokkal népszerűsítik a tejfogyasztást. A tejszív-védjegyet a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács felügyeli, az azzal ellátott tejtermékek kizárólag magyar alapanyagból származnak és megfelelnek a hatályos élelmiszer-szabályozás kritériumainak.

Csökkenő árak, szűkülő piac

A kampány arra is szolgál, hogy segítséget nyújtson a felvásárlási árak csökkenése és a piaci lehetőségek szűkülése miatt nehéz helyzetbe jutott hazai tejtermelőknek és feldolgozóknak. Magyarországon szigorúan ellenőrzik a termelőket és a feldolgozókat, ami biztonságos terméket garantál a vásárlóknak. A megbízható és jó minőségű tej ismertetőjegye a tejszív-védjegy, amely egyre több hazai eredetű tejterméken megtalálható. A minőségi, hazai termékek fogyasztása és vásárlása munkahelyeket tarthat meg.

Megszűntek az uniós tejkvóták

A mai piaci helyzet előzménye, hogy idén áprilisban megszűnt az uniós tejkvóta-rendszer. A tejtermelés szempontjából szerencsésebb helyzetben lévő országok - például Írország, Németország vagy Hollandia -, elárasztották az uniós piacot az olcsó, dömpingáron kínált tejjel. Az ilyen értékesítéssel a magyar termelők nem tudnak versenyezni, hiába állítanak elő jó minőségű termékeket.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
50% kedvezmény kistermelőknek, őstermelőknek és fiatal gazdáknak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. március 29. 06:03