A neten keresztül törnek be agrártermékeikkel a spanyolok

agrarszektor.hu
Már nemcsak a helyi vásárlók kiszolgálása lehetséges, de megnyílt a nemzetközi piaci tér is a spanyol termelők előtt. Internetes csatornák segítségével zárják ki a közvetítőket az értékesítési láncból. Ez közvetlenebbé teszi a kapcsolatot a termelő és a vásárló között, követhetőbbé teszi a termék származását, növeli a termelő bevételeit, viszont növeli a szállítási távolságot is. A virtuális piac új dimenziókat nyit meg az agrárátermékek előtt.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Múlt év júniusában szövetséget kötött egymással az amerikai csomagküldő szolgálat, az Amazon és a spanyol külkereskedelmi intézet (ICEX) annak érdekében, hogy spanyol élelmiszereket juttassanak el Franciaországba, Olaszországba, az Egyesült Királyságba és Németországba. Azóta már kisebb-nagyobb vállalkozások ezrei kínálják a termékeiket ezen az elektronikus kereskedelmi portálon.

Az internet számos jó példával szolgál a közvetlen értékesítésre. Ezek egyike az a valenciai kezdeményezés, amely az ottani szövetkezeteket a szállodákkal kapcsolja össze, vagy az Agrobocca nevű online platform, amely a gyümölcs- és zöldségtermelőket a vásárlókkal hozza össze. A termelők minden előzetes ismeret nélkül is könnyen, gyorsan, extra költségek nélkül képesek így belépni az e-kereskedelem világába.


Aragóniában egy cég (Inycom) azon fáradozik, hogy a vidékfejlesztési program keretében ilyen B2C kapcsolatokra, azaz közvetlenül a fogyasztónak történő értékesítésre tanítsa a termelőket. Olyan megoldásokat kínálnak, amelyek elősegítik az élelmiszerek többcsatornás  értékesítését akár külföldi fogyasztóknak is. A lehetőségek tárháza a virtuális bolt létrehozásától az Amazon által kínált európai vagy amerikai piacig terjed. Jó példa lehet az Alibaba.com-on az Aragónia élelmiszereit bemutató Foods of Aragon virtuális kiállítás is, vagy a mundospanish.com.

Spanyolország óriási tempóban szűkíti azt a digitális szakadékot, ami eddig elválasztotta a vásárlóitól, így egyre inkább felzárkózik nagy vetélytársai mellé, az Egyesült Királysághoz, Franciaországhoz és Németországhoz. A magyarok  mikor lépnek erre az útra?

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?