JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
A Kantar Worldpanel 2018-as adatai azt mutatják, hogy a mennyiséget tekintve már csak 5 százalékos a friss batáta piaci részesedése Nagy-Britanniában, miután tavaly 5 százalékponttal esett a forgalma. Ez óriási zuhanás a három évvel ezelőtti 40 százalékos piaci részesedéshez mérten. Ezzel párhuzamosan 3 százalékkal bővült a friss burgonya mennyiségének értékesítése.
Tavaly 74 millió fontot költöttek a britek a batáta behozatalára. A brit Mezőgazdasági és Kertészeti Fejlesztési Tanács (Agriculture and Horticulture Development Board, AHDB) által végzett kutatás szerint a batáta volumencsökkenése a fogyasztói szokások változása miatt következett be. A felmérés eredményei azt mutatták, hogy annak ellenére, hogy a fogyasztók 62 százaléka az édesburgonyát egészségesnek tartja, az igazi brit krumpli sokoldalúbban készíthető el, és - ami szintén fontos - később éhezik meg tőle az ember. Az AHDB elemzője, Kim Malley azért azt is hozzátette, hogy krumpli alacsonyabb ára is közrejátszott a burgonya-értékesítés növekedésében. Úgy látszik, vékonyabb lett a britek pénztárcája.
Az szervezet fogyasztói kampánya a hazai farmerek támogatására indult, és előtérbe helyezte a burgonya előnyeit a batátával szemben, például ami az elkészítés egyszerűségét illeti, és buzdította a fogyasztókat, hogy osszák meg saját krumplis ételreceptjeiket.