JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Augusztus közepére gyűrűzött be a koronavírus-járvány hatása igazán érezhetően a baromfiiparba, holott a nyári grillszezon miatt ez kiemelt időszaknak számít ebben az ágazatban is. Emiatt igazán érzékenyen érinti szektort, hogy a koronavírus kiváltotta gazdasági válság hatására a jövedelmek csökkenése visszafogta a baromfitermékek iránti keresletet is, és az idei madárinfluenza miatt is Európa-szerte csökkentek az árak, olvasható az Infostart oldalán.
Az elmúlt hetekben folyamatosan akciósan kínálták a csirkemellfilét a különböző kereskedelmi láncok Magyarországon is, ami a vágóhídi átadási árakra is visszahatott. Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnök-igazgatója elmondta, hogy az átadási árakban szolid árcsökkenést tapasztaltak, a tavalyihoz képest 5-10%-kal olcsóbban adják a baromfitermékeket a kereskedelmi láncoknak a különböző vágó-feldolgozóüzemek. Az árcsökkenés a termelői oldalt is elérte, mivel emiatt a feldolgozók is alacsonyabb árat kínálnak az alapanyagért. A veszteségek miatt a termelők is visszafogták a kibocsátást.
Hasonló a helyzet a kontinens többi országában is, a koronavírus-járvány, valamint a madárinfluenza miatt. Az Európai Baromfi Vágóhidak és Kereskedők Szövetségének becslése szerint a csirkehús-termelés 3%-kal, a pulykahús-termelés 5%-kal csökkenhet idén.
- mondta Csorbai Attila.
A Baromfi Termék Tanács elnök-igazgatója hozzátette, hogy bízik abban, hogy a fogyasztás szerkezete nem változik a koronavírus-járvány hatására. Csorbai Attila emellett azt is reméli, hogy ősszel nem esik vissza ennél jobban a baromfitermékek iránti kereslet, most nyáron ugyanis a grillszezon még felfelé nyomja az értékesítés volumenét.