Kiderült: erre költenek legszívesebben a magyarok, ha élelmiszerekről van szó

Kiderült: erre költenek legszívesebben a magyarok, ha élelmiszerekről van szó

agrarszektor.hu
A magyarok életében erőteljesen jelen van a klímaváltozás okán érzett szorongás és egyéni szinten törekednek a klímalábnyomuk csökkentésére is - derült ki egy vadonatúj kutatásából. A reprezentatív felmérés továbbá arra is rámutatott, hogy az emberek nagyrésze akár többet is hajlandó költeni az ökobarát csomagolásra és nyolcvan százalékuk előnyben részesíti a klímasemlegesen működő cégek termékeit, szolgáltatásait.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Országos, reprezentatív kutatás készült azzal a céllal, hogy felderítse az emberek klímaváltozással kapcsolatos véleményét, vásárlási szokásait. A SIÓ-Eckes június 25-30 között, 1000 fő 15-69 év közötti okostelefont használó megkérdezésével készült kutatása továbbá arra is rámutatott, hogyan gondolkodnak a megkérdezettek a klímasemlegességről, mit várnak el ezzel kapcsolatban a gazdasági szereplőktől és egyéni szinten hogyan tesznek az éghajlatváltozás ellen - írja közleményében a SIÓ-Eckes.

A klímaváltozás miatti aggódás erőteljesen jelen van a magyarok életében: a válaszadók 92%-a komoly problémának tartja a globális éghajlatváltozást és minden hatodik megkérdezett kifejezetten szorong is miatta. Az egyén szintjén is megmutatkozik a téma iránti fogékonyság: a megkérdezettek 78%-a szelektíven gyűjti a hulladékot, 67% takarékoskodik az energiával és a vízzel, a válaszadók fele pedig tudatosan választja a közösségi, gyalogos vagy kerékpárral történő közlekedést az éghajlatváltozás elleni küzdelem jegyében. Mindössze 2% nyilatkozott úgy, hogy nem tesz semmit a klímaváltozás visszaszorításáért. A vállalatok fenntarthatósági tevékenységével kapcsolatban azonban megoszlanak a vélemények: a válaszadók fele gondolja úgy, hogy vannak cégek, amelyek eleget tesznek a klímavédelemért, azonban csupán minden 20. kitöltő van kifejezetten jó véleménnyel a vállalatok ilyen irányú intézkedéseiről.

EZ IS ÉRDEKELHET

A cégek klímasemlegesség iránti elkötelezettsége azonban nemcsak környezeti, hanem üzleti szempontból is fontos lehet. A SIÓ-Eckes kutatásából ugyanis kiderült, hogy a károsanyag-kibocsátásukat valamilyen formában kompenzáló cégek termékei, szolgáltatásai iránt nagy az elköteleződés: a kitöltők 80%-a előnyben részesíti az ilyen gyártókat, főleg akkor, ha a környezettudatosság nem drágítja meg a termékeket és az emberek közel háromnegyede hajlandó magasabb árat fizetni a környezettudatos csomagolásért is. Továbbá a válaszadók 83%-a nyilatkozta azt, hogy munkavállalóként a fenntarthatóan működő cégeket vonzóbbnak találja.

A SIÓ-Eckes 2021-től már klímasemlegesen működik: a hitelesített kompenzáció érdekében csatlakoztunk egy brazil esőerdőben folyó nemzetközi klímavédelmi programhoz, amellyel évente a becslések szerint 17.872 hektár trópusi esőerdő megóvását támogatjuk az Amazonas-medencében. Ezen kívül a hat pillérből álló fenntarthatósági stratégiánk szerves részét képezi például, hogy a siófoki gyárunk karbonlábnyomát csökkentettük, többek között a gyümölcsfeldolgozás során keletkezett melléktermék újrahasznosításával és a szennyvíz mérséklésével. Az egyik hosszútávú célunk pedig az, hogy 2030-ra 70%-ban fenntartható gyümölcsleveket gyártsunk  

- mondta el a kutatást készítő SIÓ-Eckes kommunikációs és média menedzsere, Szász-Bognár Emese, aki azt is elárulta, hogy a felmérésük által szerették volna jobban megérteni, hogy a lakosság számára a fenntarthatósággal kapcsolatban mik a legfontosabb értékek.

A megkérdezettek 30%-a számára egy vállalat legszimpatikusabb tulajdonsága, ha az egészséget szem előtt tartja, második helyen pedig az alkalmazottak jóllétére történő odafigyelés szerepelt. Az élelmiszerek vásárlásával kapcsolatos döntéseknél a vásárlók számára a legfontosabb szempont, hogy a termék és annak alapanyagai is hazaiak legyenek.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. május 15. 12:02