AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
A világon hagyománya van a geoglifák, vagyis a hatalmas méretű, a felszíni rétegek átmozgatásával készített ábrák készítésének. Ilyenek például a perui Nazca-vonalak, vagy a híres angliai dombrajzok Westburyi Fehér ló, az Uffingtoni Fehér ló, vagy a Wilmingtoni Hosszú Ember. Ezeknek közös jellemzője, hogy nem tudjuk, kik és mi célból hozták őket létre, és hogy csak a megfelelő távolságból vagy magasságból értelmezhetőek. Modern megfelelőik a magyarra tájművészetnek fordított land art installációk. Ezek már gyakran egyértelmű céllal készülnek, ami egyebek mellett lehet reklám, játék vagy megemlékezés.
Most ezt a módszert választotta egy csapat angol művész, hogy Somerset megyei Blagdon közelében egy hatalmas, 70 méter széles, 50 méter magas dombrajzot készítsenek el. Az elkészült műalkotás egyszerre ötvözi magában a régi geoglifák egyszerűségét és minimalizmusra törekvését, valamint a modern tájművész installációk provokatív, humoros és gondolatébresztő vonásait. Az alkotás ugyanis, egy hétköznapi tehenet ábrázol, és teljes egészében trágyából, mégpedig tehéntrágyából készült. Egészen pontosan 3 ezer vödör tehéntrágyából, árulta el Heather Jane Wallace, az installációt létrehozó művészcsoport egyik tagja.
Mint kiderült, az installációt a dombtetőn található Yeo Valley organikus gazdálkodással foglalkozó, családi irányítású vállalat rendelte meg, 25 éves fennállásának emlékére. Sarah Mead, a vállalkozás egyik tagja elárulta, hogy az installációhoz a Yeo Valley saját teheneinek trágyáját használták a művészek. Az alkotás komoly üzenetet is hordoz, méghozzá azt, hogy az organikus gazdálkodás a természetes környezetért van, nem pedig ellene, árulta el Sarah Mead. Az organikus gazdálkodás segít a klímaváltozás mérséklésében is, ugyanis az egészséges talaj képes megkötni a légkörbe került szénvegyületeket.
Heather Janes Wallace azt is elmondta, hogy nagyon megerőltető volt a meredek domboldalon felcipelni azt a rengeteg vödörnyi trágyát. Az is okozott némi nehézséget, hogy felmérjék, milyen arányokkal dolgozhatnak, a művészek ugyanis hamar rájöttek, hogy a finomabb részletek, mint például a szempillák kidolgozására egyszerűen nem lesz módjuk. Az óriástehén azonban nem marad örökre a táj része. Mivel trágyából készült, idővel el fog tűnni a domboldalról, de a művészek és a Yeo Valley szerint épp ez volt a céljuk az installációval.
(A hír eredeti nyelven a Yeovil Express oldalán olvasható el.)