Ebben az üvegházban jöhet létre a pusztító vírusnak ellenálló új paradicsom

Ebben az üvegházban jöhet létre a pusztító vírusnak ellenálló új paradicsom

agrarszektor.hu
Hivatalosan is megnyílt a Syngenta hollandiai új, modern paradicsom-bemutatóközpontja, a Tomato Vision. A vállalat szándéka szerint a Tomato Vision fontos kutatóbázis, találkozási pont és tudásközpont lesz a jövőben a paradicsom-fajtaválasztáson gondolkodó partnerek számára. A megnyitó ceremóniát és a központ bemutatását a Syngenta a koronavírus-járványra való tekintettel virtuális formában tartotta meg.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Május 26-án a Syngenta hivatalosan is átadta új, hollandiai bemutató- és nemesítő központját, a Tomato Vision névre keresztelt üvegház-komplexumot. Mivel a koronavírus-járvány miatt a megnyitót nem lehetett a hagyományos keretek között megtartani, a Syngenta egy valós idejű, virtuális átadást szervezett a meghívottaknak, akik online követhették az eseményeket. A megnyitót Ruud Kaagman, a Syngenta globális paradicsom termékpálya vezetője közvetítette, aki a cég több szakemberét és specialistáját is megszólaltatta. A tényleges megnyitóra az üvegház-komplexum jelképes bejárása után került sor, a vörös szalagot Arend Schot, a Syngenta hollandiai igazgatója vágta át, majd a jelenlevő szakemberek válaszoltak a résztvevők kérdéseire.

Az átadást megelőző jelképes bejárás során Ruud Kaagman elmondta, hogy a Tomato Vision egyes részeinek megtekintéséhez szigorú higiéniai eljárásokon kell átesnie a látogatóknak, így például a bemutatótérbe csak alapos fertőtlenítés után és védőöltözékben lehet belépni. Ennek csak egyik oka jelenleg a világban tomboló koronavírus, ám a cég legalább ennyire tart az Európában néhány éve megjelent új paradicsomvírus, a Tomato Brown Rugose Fruit Virus (ToBRFV), vagy más néven a jordánvírus miatt, amelyre jelenleg még nem létezik gyógymód, és ha egy termelőnél felbukkan, csak minden növény elpusztításával lehet gátat szabni a terjedésének.

EZ IS ÉRDEKELHET

A bemutatótérben Arthur van Marrewijk, a Syngenta termékfejlesztő specialistája elmondta, hogy a Tomato Vision építése során a Syngenta felhasználta a legkorszerűbb technológiákat. Az üvegházak belmagassága hét méteres, felülről rovarhálóval fedték le a termőterületet. Az ablakok magas fényáteresztő-képességgel rendelkeznek, a hőmérséklet és a páratartalom teljesen szabályozható, mindemellett a teljes termőterület körülbelül egyharmada teljes mesterséges megvilágítással rendelkezik. A szakember szerint a kutatási részlegen bármilyen klímát le tudnak modellezni. Haoyang Duo, a vállalat egyik nemesítője hozzátette, hogy a megfelelő körülmények kiválasztása segít a tökéletes termék létrehozásában és megbízható adatok gyűjtésében és szolgáltatásában. A érdeklődőknek pedig a Microsoft HoloLens virtuális valóság headset segítségével láthatják a különféle paradicsomfajtákat, és rengeteg adatot megtudhatnak az egyes változatokról, ami segítheti őket a döntésben.

A bemutató körút végén, a szalag átvágása után a Syngenta összegyűlt szakemberei válaszoltak a hallgatóság kérdéseire is. Ezek között hangzott el az a kérdés, hogy mennyire veszélyes a paradicsomvírus az üvegházi termelésre? Ezzel kapcsolatban Ruud Kaagman elmondta, hogy az új paradicsomvírus nagy veszélyt jelent a piacra és a termelőkre és a nemesítőkre nézve is. Ha ugyanis a betegség bejut az üvegházba, akkor kárba veszhet minden addigi munkájuk. A szakember szerint a problémára jelenleg egy szó a válasz: higiénia. Nagy odafigyeléssel és a higiéniai előírások betartásával lehet csak védekezni a vírus ellen, amíg nem találnak ellenszert rá. Egyelőre még rezisztens fajták sincsenek, bár a Syngenta már elkezdett egy ilyen változaton is dolgozni, de ez leghamarabb 4-5 éven belül valósulhat meg.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?