Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia!
Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.
AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!
Mezőgazdasági termelők és fiatal gazdák fix 30 000 Ft-ért regisztrálhatnak!
NAK-tagok és NAK-szaktanácsadók 35% kedvezménnyel regisztrálhatnak!
A földművelésügyi Minisztérium államtitkára Bács-Kiskun megye országgyűlési képviselőjeként külön örömmel köszöntötte a díjat elnyert Koch Borászatot, amely a Hajós-Bajai Borvidék jó hírét viszi ezentúl. Zsigó Róbert úgy fogalmazott: a díj elismerés a borvidéknek, inspiráló a többi borászatnak is. Példa arra, hogy érdemes keményen dolgozni. Mint mondta, azt kívánja, az előttünk álló években egyre nehezebb legyen eldönteni, hogy melyik magyar borászat legyen az év pincészete. Mert ez azt jelentené, hogy egyre több olyan közösség dolgozik a szakmában, amely érdemes a díjra.
A 2002-ben alapított díjat a Hegyközségek Nemzeti tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő és Bortermelők Szövetsége képviselői adják át. Az idén 13. alkalommal odaítélt vándordíjat a borotai Koch Borászat érdemelte ki a Frittmann Borászat, a Béres Szőlőbirtok-és Pincészet, valamint a Csányi Pincészet előtt.
Az "Év Pincészete" cím egy olyan bortermelő gazdasági társaság kollektív teljesítményét díjazza, amely az országban és külföldön a magyar bor, a borkultúra és a kulturált borfogyasztás széleskörű népszerűsítéséért a legtöbbet tette az adott évben. Többek közt értékelik a pincészet külső és belső megjelenését, arculatát, környezetét, hazai és külföldi kapcsolatait, borainak minőségét, a márkanevek népszerűségét, szerepét, nagyságát és fejlesztéseit.
A díjra pályázni kell, az elismerést szakmai körök jelölése és szavazatai alapján ítélik oda, figyelembe veszik a borok minősége mellett a pincészet külső megjelenését, arculatát, kapcsolatát a borászati közélettel csakúgy, mint fejlesztéseit, jelenlétét a belföldi és külföldi piacon.