Így néznek ki - Ezek lesznek a jövő szupermarketei

agrarszektor.hu
Bemutatták a jövő szupermarketét azon a világkiállításon, amelyet a közelmúltban tartottak Milánóban. A modern bevásárlóközpontban olyan technológia megoldásokkal segítik a fogyasztókat, amelyekkel étrendjükre szabva, interaktívan tudják beszerezni az élelmiszereket. Az elképzelés megvalósítása most 15 millió euróba került, de a tervek szerint az élelmiszerek ára a hagyományos szupermarketekéhez igazodna, ha az új csudaboltok piaci körülmények között is megépülnének.

Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!

Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!

A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!

A jövő vásárlójának terveztek szupermarketet Olaszországban. Az idei milánói világkiállításra felépített bevásárlóközpont modern, játékfejlesztő cégektől kölcsönvett technikai megoldásokkal szolgálja ki a vásárlók igényeit. Így a fogyasztók az étrendjükhöz igazított, interaktív úton tudják megvenni az élelmiszereket. A kiállított koncepció felépítése 15 millió euróba került- írják nemzetközi hírportálok.

A szupermarket nagy részében nincsenek polcok, mivel a tervezők szerint ez zavarja az embereket a kommunikációban. Ezért, hogy a vásárlók inkább egy helyi piac forgatagában, mintsem egy átláthatatlan boltban érezzék magukat, a termékek egy részét hosszú asztalokra helyezték. A fennmaradó hányadot pedig kisebb teret igénylő függőleges polcokra tették.

Az asztalok alatt beépített tárolókat alakítottak ki, hogy ne legyen túlzsúfolt az élelmiszerek elhelyezése, míg az asztalok fölött, a falakra vékony monitorokat rögzítettek. Ezek segítségével a vásárló minden adatot megtudhat az adott termékről. Így például, ha valaki ebben a szupermarketben vesz majd paradicsomot, nem csak a zöldség vitamintartalmáról, de például az "ökológiai lábnyomáról" és a származási helyéről is tájékozódhat.

A tervezők úgy vélik, hogy az egészségtudatos vásárlók paradicsoma lehetne az új szupermarket, mivel olyan extraszolgáltatásokkal is készülnének, amelyekkel a fogyasztók személyre szabott bevásárló listát kapnának, az általuk megadott étrendhez legjobban illeszkedő ételekkel. Ez egy internetes alkalmazással valósulna meg, amelyet mobiltelefonokra lehetne letölteni. 

A kiállított szupermarketet egyelőre még nem építik fel a valóságban, csak az expo területén látogathatták meg az érdeklődők. Az ötletgazdák szerint ugyanakkor semmi akadálya nincs annak, hogy hamarosan piaci körülmények között is megépítsék a jövőt. A tervek szerint az élelmiszerek ára a hagyományos szupermarketekéhez igazodna.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Majd a mázsa megmondja! (x)

KWS repcehibridek: piacvezető stabilitás, modern genetika és kiemelkedő terméseredmények 2025-ben is.

EZT OLVASTAD MÁR?