Ezekre az élelmiszerekre kattantak rá idén az emberek: iszonyúan népszerűek

agrarszektor.hu2020. május 17. 11:30

Az Innova Marketing Insights globális kutatócsoportja kiadta legfrissebb jelentését az élelmiszeripari ízek idei top trendjeiről. A lista alapját az élelmiszeripari törekvések és termékinnovációk adták.

A szervezet globális felmérése alapján a fogyasztók több mint fele (56%) egyetért abban, hogy az adott márkával kapcsolatos történések befolyásolják vásárlási döntéseiket - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). A fogyasztókat egyre inkább "elbűvölik" a termékek és a márkák mögött meghúzódó történetek, amiben az ízek kulcsszerepet játszanak. További fontos trendek közé tartoznak a növényi ízek, a wellness előnyök, a makrotápanyagok egyensúlya és a fogyasztás élményét fokozó állományok.

1. Mesemondás

A fogyasztók élelmiszer-összetevők eredete iránti érdeklődése egyre inkább fokozódni látszik. 40%-uk szeretné megismerni az adott márka körüli történetet annak érdekében, hogy feltárja az összetevők forrását. A történetmesélés fontos eleme az autentikus íz, és receptúra, az alapanyagok eredete, vagyis az egyediség.

2. A növények ereje

Az Innova felmérése alapján öt fogyasztóból három igyekszik egyre több növényi összetevőt beépíteni étrendjébe. Így a növényi ízek megjelenését, és velük a növényi színek kavalkádját (pl. lila burgonya) jelentős trendként tartják számon.

Lila burgonya, francia nevén Vitelotte noire

3. Wellness ízek

Az egészséges életmód trendjét nem csak a növényi alapú élelmiszerek mozgatják, hanem a mentális és a fizikális (wellness) jólétre való törekvés is. A gyógyhatású ízesítők, amelyek segítik a pihenést, a stressz elkerülését, vagy fokozzák az alvás minőségét (pl. levendula, kurkuma) egyre nagyobb jelentőséggel bírnak. A virágok ízeit visszaadó italokhoz például hangulatok társíthatók és pihentetőnek vagy éppen ellenkezőleg, energizálónak tekinthetők.

4. Makrotápanyag kihívás

A fogyasztók egészséghez való kapcsolata a makrotápanyagok területén is változik. Így külön kihívást jelent az ízek egyensúlyának megőrzése, miközben csökkentenünk kell termékek cukor-, kalória- és/vagy zsírtartalmát.

5. Szerkezeti kihívás

Tízből hét fogyasztó egyetért abban, hogy a szerkezet fokozza az elfogyasztott étel élményét, illetve 60%-uk konkrét vásárlási döntését is befolyásolja a textúra. Ennek fényében fokozott érdeklődés tapasztalható azon ízesítőanyagok iránt, amelyek gazdagabb textúrát és fokozott élményt tudnak biztosítani (pl. karamell).

Címkék:
cukor, élelmiszer, egészség, fogyasztó, kalória, zsír, íz, összetevő, életmód, trend, étrend, megjelenés,