2019. november 12. kedd Jónás, Renátó

Hírek - Élelmiszer

Hogy lehet az, hogy a finnek sokkal több tejet isznak, mint mi?

Kampánnyal növelné a tejtermék-fogyasztást Magyarországon az ágazati terméktanács. Az állami piacvédelmi intézkedésekkel ugyanakkor a tisztességes verseny elérése a cél. Azzal, hogy a kiskereskedelmi láncok is bekapcsolódtak a terméktanács munkájába, hosszú távú stratégiai együttműködés valósul meg a tejágazatban.
 
 
Feliratkozom az Agrárszektor hírlevélre
 Elmúltam 16 éves
 Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.

Szükség van a tejtermelők összefogására, a feldolgozás és a kereskedelem közös irányítására ahhoz, hogy hosszú távon is biztonságosan nyereségesek legyenek - mondta Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tej világnapi rendezvényén. Szerinte fontos, hogy a fiatal gazdák alkalmazzák az innovációt, a kutatási eredményeket, mert ezzel alacsonyabb önköltség mellett termelhetnek és versenyképesebbek maradhatnak.

A magyar tejipari szektor jelentős változásokon esett át az utóbbi időben, csökkent a tej áfája, bevezették az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszert (ekáer) és áttértek az online pénztárgépek használatára. Az államtitkár a piacvédelmi intézkedéseket azzal indokolta, hogy a legális piaci szereplők tisztességes versenyben működhessenek, a szürkezónában ügyeskedők pedig kiszoruljanak a piacról.

A 25 éve működő terméktanács munkájába 2014 óta a kiskereskedelmi láncok is bekapcsolódtak, ami hosszú távon stratégiai együttműködést tesz lehetővé a tejágazatban. Az orosz embargó érzékenyen érintette a magyar termelőket, ugyanis az orosz piacról kiszorult tejtermékek dömpingáron jelentek meg a magyar piacon – mondta Mélykuti Tibor, a tej terméktanács elnöke.

A terméktanács a Tejszív kampánnyal a tejtermék-fogyasztás növelését szeretné elérni. Évente 160 millió forintot szánnak marketingre. Amíg Finnországban egy főre vetítve az éves tejfogyasztás 450-460 liter, addig e mutató Magyarországon 150-160 liter között mozog – tette hozzá az elnök.

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most még kedvezményes áron >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu