Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!
Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!
A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.
Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!
A NAK most elkészült "A földeken fennálló osztatlan közös tulajdon felszámolásáról és az ingatlan-nyilvántartás adatainak rendezéséről" című kiadványának célja az osztatlan közös tulajdon új megszüntetési lehetőségeinek ismertetése. A dokumentum átfogó tájékoztatást nyújt az érintettek számára a választható eljárásokról, illetve teendőkről, külön fejezetet szentelve az ingatlan-nyilvántartásban szereplő adatok rendezésére irányuló eljárásnak, illetve az osztatlan közös tulajdon megszüntetésével kapcsolatos leggyakrabban felmerülő kérdéseknek. A kiadvány ingyenesen letölthető erről a linkről.
Az osztatlan közös tulajdoni szerkezet jelentős adminisztratív terhet ró az érintettekre, akadályozza a versenyképes méretű gazdaságok kialakulását, bizonytalanná teszi a fejlesztéseket és a fejlesztési források bevonását. Az agrárgazdaság további fejlődéséhez elengedhetetlen az ilyen - sok esetben átláthatatlan - tulajdonviszonyú területek helyzetének mihamarabbi rendezése.

Magyarországon 2019. év végén mintegy 1 millió 60 ezer földnek minősülő földrészlet állt osztatlan közös tulajdonban, az érintett tulajdonosok száma megközelítőleg 3,5 millió. Jellemző, hogy a tulajdoni hányadát minden tulajdonostárs ismeri, azonban a földrészlet méretére és konkrét helyére vonatkozóan sok esetben nem rendelkeznek információval. A fennálló nehézségek eloszlatása érdekében az új szabályozás számos előírással segíti az osztatlan közös földtulajdon felszámolásának gyorsítását. Így az osztatlan közös tulajdonban álló mező- és erdőgazdasági célú földek elmúlt évtizedekben kialakult tulajdonviszonyainak olyan rendezése történhet meg, mely által a magyar földművesek javára gazdaságosan művelhető, adminisztratív terhek nélkül használatba vagy tulajdonba vehető birtoktestek alakulnak ki. Ennek révén optimális méretű és átlátható használati valamint tulajdoni viszonyokkal rendelkező nemzeti birtokstruktúra jöhet létre.