
Kivárnak a magyar gazdák: erre inkább nem költenek, pedig megérné
Bár a kertészeti traktorok kínálata soha nem volt ilyen sokszínű és technológiailag fejlett, a gazdák vásárlási kedve továbbra is visszafogott.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési törvény), valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Eüvhr.), továbbá a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény (a továbbiakban: Támogatási törvény) kötelezővé teszi az együttműködő szervek (elektronikus ügyintézést biztosító szervek és felsőoktatási intézmények) és egyéb gazdálkodó szervezetek, valamint az elektronikus ügyintézést biztosító szerv ügyfelei számára a jogszabály által előírt esetekben az állammal - ideértve a Magyar Államkincstárral (a továbbiakban: Kincstár) - való elektronikus kapcsolattartást, ennek keretében a hivatalos elérhetőségről történő dokumentumküldést és -fogadást.
Ezen kötelezettség teljesítéséhez az állam az együttműködő szervnek nem minősülőgazdálkodó szervezetek számára cégkapu, az együttműködő szervek (azaz az elektronikus ügyintézést biztosító szervek, felsőoktatási intézmények), valamint a költségvetési szervnek minősülő, adószámmal nem rendelkező gazdálkodó szervezetek számára hivatali tárhely szolgáltatást biztosít.
Kiegészítő tájékoztatás a cégkapu használatára kötelezett gazdálkodó szervezetek részére
A gazdálkodó szervezetek köre – azaz, amelyekkel az elektronikus kapcsolattartás cégkapun keresztül történik – a vonatkozó jogszabályi előírások alapján az alábbiak szerint határozható meg.
Az E-ügyintézési törvény 1. § 23. pontja szerint: „gazdálkodó szervezet a polgári perrendtartásról szóló törvényben meghatározott, belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet, azzal az eltéréssel, hogy e törvény alkalmazásában
A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7. § (1) bekezdés 6. pontjában a következők szerint határozza meg a gazdálkodó szervezeteket: „a gazdasági társaság, az európai részvénytársaság, az egyesülés, az európai gazdasági egyesülés, az európai területi társulás, a szövetkezet, a lakásszövetkezet, az európai szövetkezet, a vízgazdálkodási társulat, az erdőbirtokossági társulat, a külföldi székhelyű vállalat magyarországi fióktelepe, az állami vállalat, az egyéb állami gazdálkodó szerv, az egyes jogi személyek vállalata, a közös vállalat, a végrehajtói iroda, a közjegyzői iroda, az ügyvédi iroda, a szabadalmi ügyvivői iroda, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a magánnyugdíjpénztár, az egyéni cég, továbbá az egyéni vállalkozó, emellett gazdálkodó tevékenységével összefüggő polgári jogi kapcsolataiban az állam, a helyi önkormányzat, a költségvetési szerv, jogszabály alapján a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó szabályokat alkalmazó egyéb jogi személy, a felsőoktatási intézmény, az egyesület, a köztestület, valamint az alapítvány”.
A Kincstár a fentiekben hivatkozott hatályos jogszabályi előírásoknak eleget téve elektronikus úton történő kapcsolattartás esetén kizárólag cégkapun keresztül tart kapcsolatot az Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben szereplő, fenti előírások szerinti, egyéni vállalkozónak, illetve együttműködő szervnek nem minősülő, illetve hivatali tárhellyel nem rendelkező gazdálkodó szervezetekkel. Ennek megfelelően a Kincstár az iratokat a cégkapura küldi.
A Cégkapu-regisztrációval kapcsolatos bővebb tájékoztatás a https://tarhely.gov.hu/ckpregisztracio/tajekoztato.html linken olvasható.
Felhívjuk ugyanakkor a figyelmet, hogy a cégkapu igénybevétele mellett az eseti és állandó meghatalmazás ügyintézésével kapcsolatos eljárás nem változik.
Felhívjuk a figyelmet továbbá, hogy az egyéni vállalkozókkal a Kincstár KÜNY-tárhelyen, az együttműködő szerveknek minősülő, vagy együttműködő szervnek nem minősülő, de hivatali tárhellyel rendelkező szervezetekkel hivatali tárhelyen tartja a kapcsolatot, amelyekre vonatkozó kiegészítő tájékoztatást jelen tájékoztató további pontjai tartalmaznak.
További részletek az alábbi linken érhetők el: https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/fooldal/-/journal_content/56/20182/11828543?refererPlid=20185&controlPanelCategory=current_site.content

Bár a kertészeti traktorok kínálata soha nem volt ilyen sokszínű és technológiailag fejlett, a gazdák vásárlási kedve továbbra is visszafogott.
A zöldségfélék termőterülete 2025-ben 44,2 ezer hektárra csökkent, ami 7,2 százalékos visszaesést jelentett egy év alatt, két év alatt pedig közel 50 százalékos csökkenést.
Mintha egy domboldalon futballoznánk, ahol az ellenfél lefelé támad, nekünk pedig mindig felfelé futva kellene támadni.
Míg Európa nagy almatermelő országai jó évet zártak idén, a magyar almatermés sose volt még olyan alacsony, mint 2025-ben.
2025 kihívásokkal teli időszak volt mind a bankszektor, mind pedig az agrárium számára, és egyelőre nem látszik, hogy a közeljövő egyszerűbb lenne.
A farokrágás gyakori probléma a sertéstartó gazdaságokban.Jó tudni, hogy a farokrágás kiváltó okainak megszüntetésével jó eséllyel megelőzhető a farokrágás kialakulása.
A napraforgó kifejezetten az az olajipari növényünk, ahol határozottan elválik egymástól a vegetatív és generatív szakasz.
Mindig öröm számunkra, ha egy újonnan bevezetett hibridünkkel sikert és kiváló termést érnek el termelőink. Külön jutalom, ha ezt a független kísérleti eredmények is alátámasztják.
A kukoricatermesztés ma már egyre szélsőségesebb környezeti feltételek között zajlik, ezért a gazdálkodók számára felértékelődnek azok a hibridek, amelyek minden évjáratban stabil teljesítményt, jó stressztűrést és megbízható alkalmazkodóképességet nyújtanak.