2019. július 17. szerda Endre, Elek

Hírek - Piac

A KWS 400 millió eurót költ egy holland cég felvásárlására: új piaci szegmensre tör

A KWS Saat AG vetőmag-forgalmazó és nemesítőház átveszi a holland Pop Vriend Seeds-et, és ezzel beszállnak a zöldségpiaci szegmensbe is - írja a handelsblatt.com. A világ negyedik legnagyobb vetőmag-forgalmazója mostantól nemcsak cukorrépából, hanem sárgából is világ legnagyobbja lehet.
 
 
Feliratkozom az Agrárszektor hírlevélre
 Elmúltam 16 éves
 Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.

A német KWS Saat a világ nagyedik legnagyobb vetőmag-forgalmazójának számít, cukorrépából pedig világelső a piacon.  Most árutőzsdei értéknek ötödét költi el a holland Pop Vriend Seeds megvásárlására, hogy szántóföldi vetőmagportfólióját a zöldségfélék irányába szélesíthesse. Vagyis mintegy 400 millió eurós üzletről van szó. A Pop Vriend a világ elsőszámú spárgavetőmag- előállítójának számít - érthető, ha érdeklődnek iránta a spárgaimádó németek. Másik nagy kedvencük a mángold, továbbá a cékla és a különféle babok - ezekből bőséges választékkal rendelkeznek a hollandok.


A 400 millió euróért megszerzett cég a 2017/18-as üzleti évben 75 millió eurós forglamat bonyolított, és 80 embernek adott kenyeret. Több mint 100 országba forgalmazzák a termékeiket. A KWS a tarnzakciótól azt várja, hogy növekedni fognak a bevételei és a jövedelmezősége.  A Pop Vriends ugyanis félelmetes tempóban fejlődik, és átlagon felüli hasznot hoz a tulajdonosainak. Az ügyletet idén júlizusban zárják le.

A nyár egyik legfontosabb és legszínvonalasabb eseménye a Kelet-magyarországi Agrárfórum, amelyet augusztus 9-én rendez meg Hajdúböszörményben a Portfolio gazdasági portál. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztráljon most!

A KWS korábban a Bayer zöldségmag-üzletága iránt is érdeklődött, amikor annak a Monsantro megvásárlásakor - versenyjogi okokból - meg kellett válnia ettől a részlegétől. Hiába volt az igyekezet: akkor a BASF került ki győztesen az üzletágért vívott versenyből. A KWS azonban nem adta fel, és most a Pop Vriend révén egy új paici szegmensben is pozíciókat építhet ki. Az üzletág központját az agrárkörökben mágikusan csengő Wageningenbe helyezik át. Hosszú távon a KWS célja az, hogy világszinten is meghatározó piaci szereplővé nője ki magát a zöldségmagok piacán. Ehhez saját nemesítő állomást is kell létesíteniük, illetve további cégek felvásárlásában is gondolkodnak.

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most extra kedvezményes áron >>

    Kelet-magyarországi Agrárfórum 2019

    Ingyenes rendezvény >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu