JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Az állatvédő csoportok gyakran használják bárányok és borjak fényképeit kampányaikban, eddig azonban kevés bizonyíték volt arra, hogy ezeknek bármilyen hatásuk lett volna a megcélzott társadalmi rétegekre - írja a www.sciencedaily.com. Brit kutatók azt vizsgálták a közelmúltban, milyen hatással van a nőkre és a férfiakra, ha képeket vetítenek nekik borjakról, malacokról és bárányokról. A kutatók arra voltak kíváncsiak, befolyásolják-e a fiatal állatok fotói a húsok iránti vágyat.
A felmérésből egyértelműen kiderült, hogy mind a férfiak, mind pedig a nők sebezhetőnek találták a bemutatott fiatal állatokat. Érdekes azonban, hogy a velük szemben támasztott pozitív érzések teljesen eltérő módon hatottak a két nemre, mivel a férfiak hús iránti vágya csak minimálisan csökkent, míg a nők számára a fényképek visszafogó erőként hatottak a húsfogyasztásban.
Az eredmények azt tükrözik, hogy a nők sokkal jobban szimpatizálnak a fiatal állatokkal, míg a férfiak elsősorban fehérjeforrásként tekintenek a húsokra. Hasonló eredményre jutottak akkor is, amikor a vizsgálatban résztvevőknek egyszerre mutatták elkésztett húsok képeit és a haszonállatok fotóit.