Aldi és Lidl: Háttérbe szorulnak a magyar termelők

agrarszektor.hu
Az Agrárgazdasági Kutató Intézet legújabb tanulmánya arról tanúskodik, hogy a német Lidl és Aldi áruházláncok rengeteg árut hoztak hazánkba ittlétük során, ezzel komoly jövedelmet termelve Németországnak, mindeközben a magyar gazdálkodók gyakorlatilag alapanyag-beszállítóvá minősültek vissza. A két lánc olyan agresszíven terjeszkedett a piacon, hogy még a gazdasági világválság idején is növelni tudta bevételeit hazánkban.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

Az AKI által készített tanulmány rávilágít, hogy a német diszkontláncok főleg otthonról, magasabb feldolgozású termékekkel szorította háttérbe a magyar gazdálkodásokat és vállalkozásokat. A két diszkontlánc üzletpolitikájának alappillérje, hogy Németországban gyártott termékeket hoz forgalomba, saját márkanéven.

Mindkettejükre jellemző, hogy a költségtakarékosság miatt a kockázatos és drága befektetéseket szívesen elkerülik. Ezért jelentek meg sok esetben csak az uniós csatlakozást követően a volt szocialista országokban, így hazánkban is. Így várta ki például az adminisztratív és bürokratikus akadályok, illetve a vámok leomlását a Lidl Szlovákiában vagy Magyarországon.

A piaci megjelenést viszont azonnal agresszív terjeszkedés követte, amit szemléletesen igazol, hogy a német élelmiszer-kivitelből egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a kelet-európai országok: a két lánc megtelepedését követő években Lengyelország részaránya 2,9, Csehországé 1,6, hazánké pedig 1,2 százalékkal növekedett a legfontosabb német élelmiszeripari termékek exportjában. Eközben a nagy európai országok részesedése jelentősen visszaesett, Franciaországé 3,8, Spanyolországé 2,2, Nagy-Britanniáé pedig 1,9 százalékkal - írja a HírTV online.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

ARASZ Gazdálkodási Napló és Farm menedzsment! (x)

Az elmúlt évek tapasztalatait felhasználva az Arasz komoly segítség volt a Gazdálkodási napló és az EGN beadás követelményeinek való megfelelésben a gazdálkodások adminisztrációs terheinek csökkentésében.

EZT OLVASTAD MÁR?