Élelmiszer marketing: nem biztos, hogy elég az önszabályozás

agrarszektor.hu
Az Európai Unió felülvizsgálni készül a marketing szakma önszabályozásra tett ígéretét az egészségtelen ételek reklámozásával kapcsolatban - olvasható a magyar EurActivon.

Early Bird jegyek az Agrárszektor 2025 konferenciára!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.

Egy frissen megjelent tanulmány szerint az Egyesült Királyságban a felnőtt lakosság 60 százaléka, a 16 év alattiak 25 százaléka 2050-re túlsúlyos lehet, ezzel növelve az olyan krónikus betegségek kialakulásának kockázatát, mint a cukorbetegség. Az ECOG (Európai Gyermekelhízás Csoport) kutató szervezet azt állítja, hogy közvetlen összefüggés van a reklámok hatása és a magasabb gyermekkori elhízás ráták között. A reklámszakma vitatja az állításokat.

Az élelmiszerek marketingjére az EU-ban jelenleg önszabályozás van érvényben. Ez azt jelenti, hogy a vállalatok önként megtartóztatják magukat az egészségtelen ételek reklámozásától, különösen gyermekek számára. A megközelítést 2005-2006 folyamán hagyták jóvá. A reklámipar ekkor egy sor kezdeményezést indított el. Például a reklám világszövetség (World Federation of Advertisers) 2007-ben ígéretet tett a 12 év alatti gyermekek esetében az élelmiszer- és ital- reklámok korlátozására. Az európai üdítőital gyártók pedig kiterjesztették korábbi kötelezettségvállalásukat - miszerint nem céloznak meg közvetlenül 12 év alattiakat - az e-mail, mobiltelefon, kültéri videó és más digitális csatornákra mint reklámeszközökre is.

Az Európai Bizottság figyelmeztette a szereplőket, hogy 2010 során felülvizsgálja, hogy szükség van-e az önszabályozás mellett más eszközökre is. Jelenleg készül a túlsúlyra és táplálkozásra vonatkozó stratégia félidős jelentése, amelyben kiemelik, hogy eddig milyen célokat sikerült elérni, beleértve a marketingre és a reklámozás önszabályozására vonatkozóakat is. A jelentést december 8-9-én egy a belga elnökséggel közösen rendezett konferencián mutatják be.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Igen, a KWS TOP4 Mátrix működik! (x)

A visszatérő, hatalmas károkat okozó évjárati és növénytermesztési katasztrófa biztatott bennünket, hogy foglaljuk egyedi kukoricatermesztési kockázatkezelési rendszerbe a KWS modern kukoricahibridjeit.

Támogatott tartalom

Rhizál: a víz bölcsője a búza számára (x)

A Rhizál® a HED-LAND Hungária Kft. különleges biológiai csávázó és talajkezelő készítménye, amely a Rhizobium alamii törzset tartalmazza, és hatékonyan segíti az őszi búza kelését, korai fejlődését és szárazságtűrését.

Támogatott tartalom

Kertből az asztalra (x)

Közösségi főzéssel búcsúzott a nyártól a Kiskert program Vizsolyban

EZT OLVASTAD MÁR?