Magyar zöldséggel és gyümölcssel tarol külföldön a Lidl

MTI
Mintegy 3,5 milliárd forint értékű friss zöldséget és gyümölcsöt exportált a Lidl Magyarország az idén az első fél évben, ami 75 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest.

A cég az első fél évben összesen 22,5 ezer tonna friss zöldség és gyümölcsöt szállított ki elsősorban a német, a román és a szlovák piacra, amelyeken a legkeresettebb árucikk a TV paprika, a görögdinnye, a sárgabarack és a friss gomba. A vizsgált időszakban kiemelkedő termék volt a magyar görögdinnye, amelyből a tavalyi 8000 tonnához képest 38 százalékkal többet, 11 000 tonnát exportált a vállalat - áll a közleményben.

A társaság az idei megrendelések alapján arra számít, hogy az exportált gyorsfagyasztott magyar zöldség mennyisége 4200 tonnáról, 6000 tonnára emelkedik majd. Így négy magyar beszállító 23 féle terméke, nyolc európai országba jut el, mintegy 2 milliárd forint értékben.

Az exportadatokból kiderül továbbá, hogy a legnagyobb felvevő piac Románia, Csehország és Horvátország, de idén először Ausztriába is szállít a cég gyorsfagyasztott termékeket. Emellett Magyarországon éves szinten 5300 tonna, több mint 1,7 milliárd forintnyi mélyhűtött zöldséget értékesít a vállalat.

A Lidl Magyarország tavaly márciusban indította el magyar beszállítói programját azért, hogy még több magyar terméket kínáljon a vásárlóknak, és még több hazai beszállítóval működjön együtt - derül ki a vállalat tájékoztatásából.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

KWS – tíz éve első a repcetáblákon*, első az innovációban! (x)

Az utóbbi évek különös kihívások elé állították a repce termesztőket. Míg 10 évvel ezelőtt a termésszint növelése állt a középpontban, mára a termésbiztonság, a kockázatok minél jobb kezelése és ezek által a gazdaságos termesztés fenntartása a célkitűzés.

EZT OLVASTAD MÁR?