Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!
Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!
A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.
Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!
A médiához mindig is kiválóan értő 80 éves expolitikus cumisüvegből itatta, és kedvesen ölelgette a jámbor jószágokat, arra biztatva honfitársait, hogy mindannyian óvják meg egy-egy állat életét, és tartsanak vegetáriánus húsvétot. A playboy milliárdos nem volt hajlandó sem megerősíteni, sem cáfolni azt a hírt, hogy az utóbbi években áttért volna a vegetáriánus életmódra.
Az olaszok lényegében 2000 éve bárányt esznek Jézus kereszthalálának és feltámadásának ünnepén. Az ISTAT nemzeti statisztikai hivatal adatai szerint azonban a levágott állatok mennyisége az utóbbi években rohamosan csökkenő tendenciát mutat. Míg 2010-ben 4,6 millió fiatal birka került így tavasztájt vágóhídra, addig 2015-ben már csupán 2 millió. Az állatjogi aktivisták sorozatos kampányai - úgy tűnik - megtették hatásukat, hiszen egyre kevesebb olasznak van kedve falatozni az anyjuktól akár már négyhetes korukban elszakított bárányokból.
A tradíció visszaszorulásában természetesen a komoly árdrágulás is szerepet játszik, hiszen a comb kilóját 20 euró (több mint 6 ezer forint) körül mérik az ünnepek környékén. Az emberek tőlünk nyugatabbra sem válogatósak, akinek ugyanis ezt nem bírja el a pénztárcája, az elmegy a szupermarketbe, és másfajta húst vásárol a családi asztalra. Olaszországban a bárányfogyasztók tábora mellett egyébként az állatvédőké is meglepően népes, a LAV állatvédő liga például 40 ezer tagot számlál, és ezzel Európa legnagyobb ilyen szervezetei közé tartozik.
Berlusconi az utóbbi években egyre inkább eltávolodott a politikától, különösen azóta, hogy 2013-ban adócsalás miatt el is ítélték. Pártja, a Forza Italia népszerűsége azonban még mindig a magasban van, bár az ehhez hasonló kampányok nem feltétlenül nyerik el az összes választópolgár tetszését. Az olasz húsiparosok lobbiszervezete (Assocarni) máris támadta a milliárdost, arra szólítva fel a hirdetőket, hogy bojkottálják a médiamogulként is ismert Berlusconi sajtóorgánumait.