Imádják a magyar borokat ebben az európai országban: iszonyúan népszerűek

Imádják a magyar borokat ebben az európai országban: iszonyúan népszerűek

agrarszektor.hu
A magyar borok egyik legjelentősebb exportpiacán, Németországban mutatkoztak be a magyar borok az Agrármarketing Centrum (AMC) és Magyarország Berlini Nagykövetsége együttműködésével. 2021‑ben a Berlini Magyar Szüret 11. alkalommal, immár a Hungarian Wine Business Program keretében került megrendezése. A mesterkurzuson és a sétáló kóstolón a magyar borászok borkereskedőknek, szakújságíróknak, étterem- és borbártulajdonosoknak népszerűsítették a magyar borokat, támogatták a német piacon jelenlévő és újként belépő termelők és borok bemutatkozását.

Májusban két új agráreseménnyel várjuk az agrárszakma képviselőit: jön az AgroFood és AgroFuture 2024!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

NAK szaktanácsadók és kamarai tagok pedig 35% kedvezményben részesülhetnek!

Németország a magyar agrárágazat egyik legfontosabb exportpiaca, az ide irányuló borexport az elmúlt 5 éves trend alapján továbbra is stabil piacot jelent a nagyságrendileg évi 17 millió eurós kivitellel - írja közleményében az AMC. A fejlődés további pozitívuma, hogy a palackozott bor kivitele mennyiségben és értékben is 10%-kal nőtt, amely a magyar élelmiszergazdaság hozzáadott értékét növeli.

Az immár 11. alkalommal megrendezett Berlini Magyar Szüret imázsépítő szerepet is betölt. A rendezvény idén először kizárólag a magyar bortermelőkre koncentrált, ennek keretében a Balaton, Pannon, Tokaj borrégiókból Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus egy 12 tételes vezetett borkóstolót tartott, ezt követően pedig a résztvevő tucatnyi borászat további, összesen több mint ötven tételét ismerhették meg sétáló kóstoló keretében. Az eseményen a magyar borászoknak lehetőségük nyílt a szakmai közönséggel boraik és pincészeteik megismertetésére, és a magyar bor folyamatos népszerűsítésére. Az eseményt megelőzően az egyik legjelentősebb németországi borszakmai lapban, a Meininger Weinwirtschaft-ban az AMC egy négyoldalas, a magyar borokat bemutató, átfogó cikket is megjelentetett, amelynek célja szintén a magyar bor imázsának építése volt. 

Címlapkép forrása: Agrármarketing Centrum

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
50% kedvezmény kistermelőknek, őstermelőknek és fiatal gazdáknak!
EZT OLVASTAD MÁR?