2019. december 5. csütörtök Vilma

Hírek - Karrier

Ennyire környezetbarát a Michelin-csillagos éttermekbe szállító, magyar üvegház

A veresegyházi kertészetről tavaly az agrárszektor.hu számolt be elsőként a szaksajtóban. Márkus Zsolt, aki az üzleti szféra egészen más berkeiből érkezett, pár év alatt csodát csinált Budapest közelében. Ennek is köszönhető, hogy Az ÉV Üzletembere díjat idén ő, és üzlettársa, Jójárt Rita kapta az újgenerációs gyártástechnológiáért. Hogy ez pontosan mit jelent?
 
 

Az 1986-ban Amerikában indult el az EY Az Év Üzletembere program, amelyik Magyarországon 2003 óta díjazza az olyan vállalkozókat, akik kitűnnek egyedi megoldásaikkal. Jójárt Rita és Márkus Zsolt Veresegyházon építette fel azt a teljesen automatizált paradicsomtermesztő rendszert, amelynek a fűtését visszasajtolt hulladékvizű termálkutak adják, növényvédelmét pedig ragadozórovarok végzik el. Az öntözővizet összegyűjtik és újrahasznosítják, és a csomagolóanyagok is újrahasznosított papírból készülnek.

A decemberi siófoki Agrárszektor Konferencián mutatjuk be a magyar agrárium 50 legbefolyásosabb személyiségét felvonultató kiadványunkat, amelyben Magyarország legnagyobb, termálkutakkal fűtött kertészete is szerepel, melynek élén Csikai Miklós áll. Regisztráljon a december 4-5-i eseményre, és hozza el a színvonalas kiadványt!

Márkus Zsolt nagy kockázatot vállalt akkor, amikor úgy döntött, hogy az üvegházakból háromhektárnyi felületet lámpákkal megvilágít és téli termelésre állít át. Ezzel gyakorlatilag megvalósította a 365 napos termelést. Csakogy a téli paradicsom árban sosem lesz versenyképes a Spanyolországból érkezővel, így az üzleti sikerhez az kell, hogy a vásárlók honorálják azt az ízbeli és beltartalmi különbséget, amit egy tövön érett, szuperédes fajta felmutat a több ezer kilométeres távolságból érkező, félig zölden szedett importparadicsommal szemben. A szállítás környezeti terhét is egyre inkább átlátja a társadalom, vagyis a kommunikációban erre is építeni lehet.

Forrás: Opten

Márkus Zsolt, aki Angliában tanult menedzsmentet, tudatosan építi a céget. 2015-ben telepítették az első palántákat, de tavaly már 728,5 millió forintos árbevételt produkált a Versei Paradicsom Kft. A szakember különösen büszke rá, hogy prémium fajtákkal rendelkezik. Egyikük, a Cukorfalat Brix-foka 12-es, azaz 100 grammnyi oldatban 12 gramm cukor édességet érzünk a kóstolásakor. Eközben egyetlen négyzetcentiméternyi föld sem található az üvegházban. Kókuszpaplanon, derékmagasságban ülnek a növények, a töveikhez egy-egy vékony cső hozza a tápelemekkel dúsított vizet. A klímaadatokat több magasságban elhelyezett szenzorok mérik, és egy szoftver irányítja az árnyékoló ernyő be- és kihúzását, a fűtés be- és kikapcsolását – természetesen a napszaknak, évszaknak, a növényzet fejlődési fokának és egészségügyi állapotának megfelelően.

Márkus Zsolt célja, hogy a magyar fogyasztó felismerje a hazai paradicsom előnyeit a télen beszállított külföldi termékkel szemben. Az itt előállított árumennyiséggel már most több mint ezer tonna importot lehet kiváltani. Ügyfelei közé nemcsak a nagy áruházláncok, de olyan Michelin-csillagos éttermek is tartoznak, mint az Onyx.

Címlapfotó: Stiller Ákos


Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA
    Agrárszektor hírlevél
    Ne maradjon le a friss hírekről!
    Iratkozzon fel hírlevelünkre
    és járjon mindenki előtt.

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most még kedvezményes áron >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu