AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
A német KWS Saat a világ nagyedik legnagyobb vetőmag-forgalmazójának számít, cukorrépából pedig világelső a piacon. Most árutőzsdei értéknek ötödét költi el a holland Pop Vriend Seeds megvásárlására, hogy szántóföldi vetőmagportfólióját a zöldségfélék irányába szélesíthesse. Vagyis mintegy 400 millió eurós üzletről van szó. A Pop Vriend a világ elsőszámú spárgavetőmag- előállítójának számít - érthető, ha érdeklődnek iránta a spárgaimádó németek. Másik nagy kedvencük a mángold, továbbá a cékla és a különféle babok - ezekből bőséges választékkal rendelkeznek a hollandok.
A 400 millió euróért megszerzett cég a 2017/18-as üzleti évben 75 millió eurós forglamat bonyolított, és 80 embernek adott kenyeret. Több mint 100 országba forgalmazzák a termékeiket. A KWS a tarnzakciótól azt várja, hogy növekedni fognak a bevételei és a jövedelmezősége. A Pop Vriends ugyanis félelmetes tempóban fejlődik, és átlagon felüli hasznot hoz a tulajdonosainak. Az ügyletet idén júlizusban zárják le.
A KWS korábban a Bayer zöldségmag-üzletága iránt is érdeklődött, amikor annak a Monsantro megvásárlásakor - versenyjogi okokból - meg kellett válnia ettől a részlegétől. Hiába volt az igyekezet: akkor a BASF került ki győztesen az üzletágért vívott versenyből. A KWS azonban nem adta fel, és most a Pop Vriend révén egy új paici szegmensben is pozíciókat építhet ki. Az üzletág központját az agrárkörökben mágikusan csengő Wageningenbe helyezik át. Hosszú távon a KWS célja az, hogy világszinten is meghatározó piaci szereplővé nője ki magát a zöldségmagok piacán. Ehhez saját nemesítő állomást is kell létesíteniük, illetve további cégek felvásárlásában is gondolkodnak.