Lehullt a lepel a tokaji borokról: erről mindenkinek tudnia kell

agrarszektor.hu2025. szeptember 11. 20:06

A tokaji édes borok és a szecsuáni konyha fűszeres ételei találkoztak a Magyar Bormarketing Ügynökség rendhagyó gasztronómiai eseményén, amelynek házigazdái Rókusfalvy Pál kormánybiztos és Yuan Xiaolan, a Csengtui Vendéglátóipari Szövetség elnöke voltak. A két ízvilág párosítása nem újkeletű, hiszen már 2013-ban is említették szakmai körökben, 2024-ben pedig egy sikeres kéthónapos pilot projekt keretében több ezer pohár tokaji bort kínáltak Szecsuán tartomány Michelin-csillagos éttermeiben.

Az eseményen két neves kínai séf, Xu Weifeng, a csengtui Michelin-ajánlott Wanyan Étterem tulajdonosa és Wang Jiankang, a 16 étteremből álló Bai Nian Shen Fu étteremlánc executive séfje is közreműködött, akik a Magyar Bormarketing Ügynökség szakembereivel és Harmath Csabával, a Gault&Millau szakmai vezetőjével közösen állították össze a különleges bor- és ételsort. A kezdeményezés nem előzmény nélküli, hiszen a gasztronómia világában már régóta ismert tény, hogy a tokaji borok kiválóan harmonizálnak az ázsiai ízekkel. Az utóbbi években pedig olyan elismert, Master of Wine címmel rendelkező kínai szakemberek is foglalkoztak a Tokaj-szecsuán párosítással, mint Fongyee Walker, Gus Zhu és Xing Wei.

A két ízvilág találkozása 2024-ben lépett magasabb szintre, amikor a Magyar Bormarketing Ügynökség kéthónapos pilot projekt keretében több mint 3000 pohár tokaji szamorodnit és aszút kínált Szecsuán tartomány székhelyén, Csengtu két híres, Michelin-csillagos éttermében. Idén márciusban Rókusfalvy Pál kormánybiztos az együttműködés erősítését célzó megállapodást írt alá a több mint 300 tagot számláló Csengtui Vendéglátóipari Szövetséggel, amelynek tagjai összesen mintegy 30.000 éttermet, köztük számos fine dining és díjnyertes étteremláncot tulajdonolnak.

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
tokaj, kína, bormarketing, magyar-termék, magyar, tokaji, tokaji-aszú, kínai, michelin, tokaji-borvidék, tokaji-bor,