Kóstoltatással népszerűsíti a magyar almát a SPAR

agrarszektor.hu
A magyar alma fogyasztását támogató országos kampány részeként a SPAR hálózatában is áruházi kóstoltatások kezdődtek. A népszerűsítő esemény ünnepélyes indításánál jelen volt dr. Budai Gyula a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára, valamint Bölcskei György almatermelő is.

Májusban két új agráreseménnyel várjuk az agrárszakma képviselőit: jön az AgroFood és AgroFuture 2024!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

NAK szaktanácsadók és kamarai tagok pedig 35% kedvezményben részesülhetnek!

A magyar alma népszerűsítését szolgáló SPAR áruházi kóstoltatások sajtótájékoztatóval egybekötött ünnepélyes kezdetére 2012. szeptember 28-án 13 órakor került sor az Allee bevásárlóközpontban lévő INTERSPAR áruházban. Az eseményen jelen volt és tájékoztatójában a magyar alma fogyasztására ösztönzött Dr. Budai Gyula a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, kiemelve a gyümölcs összetett nemzetgazdasági jelentőségét, táplálkozásban betöltött fontosságát. A rendezvényen megjelent még Bölcskei György termelő a Nagykálló-Tész Kft. képviseletében, valamint Dr. Mártonffy Béla a FruitVeB elnöke, akik az almatermesztés aktualitásairól és a terméskilátásokról tájékoztatták a sajtótájékoztatón jelenlévőket.

Az eseményen Gála, Golden, Jonathan, Red Chief és Idared fajták kerültek kóstoltatásra. Szeptember 28-án és 29-én öt INTERSPAR áruházban (Árkád, Allee, Europark, Eurocenter és Pesterzsébet) folytatódik az alma promóció, amely a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Igazgatóságának támogatásával valósul meg. A SPAR áruházakba 380 termelő által termesztett almát szállítanak, akik körülbelül 1700 hektár területen termelik az almát, jellemzően Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. A 2010. és 2011. évek átlagában évente mintegy 6,2 millió kg magyar almát értékesített a SPAR hálózata.

A kóstoltatás célja egyrészt a hazai almapiac erősítése és az almatermelés, különösen a szabolcsi almatermelés hírnevének újjáélesztése, lehetőséget teremtve a nagyobb belföldi fogyasztás elérésére, valamint az Oroszországba irányuló export növelésére. A kampány másik fontos célja a vásárlók ösztönzése annak érdekében, hogy keressék a jó minőségű magyar almát frissen és szezonon kívül is, előnyben részesítve azt az importtal szemben. A gazdag fajtaválasztékú magyar almák utánozhatatlan íz-világa mellett igen pozitívak az egészségügyi hatásai, így fontos lenne, hogy a családok minél nagyobb mennyiséget vásároljanak, s az almafogyasztás a napi étkezések részévé váljon.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
50% kedvezmény kistermelőknek, őstermelőknek és fiatal gazdáknak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. március 29. 06:03