Elképesztő, mi derült ki a britekről: ezt sokan nem gondolták volna

Elképesztő, mi derült ki a britekről: ezt sokan nem gondolták volna

agrarszektor.hu
Az Egyesült Királyságban végzett felmérés során arra keresték a választ, hogy mennyire befolyásolja a média a közvéleményt a lovassportok támogatásában. A felmérés 4195, 18 év feletti brit válaszadó véleményét tükrözi. A válaszadók 2,3%-a rendszeresen érintkezik lovakkal. A közvélemény-kutatást 2024. május 29. és 30. között készítették online. 

Idén először 3 napos az Agrárszektor 2024 konferencia!

A Portfolio Csoport év végi Agrárszektor Konferenciája ma már az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény a hazai agrárgazdaságban. A rendezvény exkluzivitását és különlegességét az adja, hogy egyedülállóan átfogó és részletes módon jeleníti meg a mező- és élelmiszergazdaságot érintő legaktuálisabb témákat. A rendezvényre idén először konferencia előesttel is készülünk!

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A felmérésben szereplő számadatok az Egyesült Királyság összes felnőtt lakosát (18 év felettiek) képviselik, széles földrajzi és demográfiai tartományból származnak, és reprezentatívak a lakosságra nem, életkor, társadalmi-gazdasági háttér stb. tekintetében - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). A Lójóléti Világszervezet tájékoztatása szerint a YouGov közvélemény-kutatás harmadik éve igyekszik bemutatni a közvélekedést a lovak sportban való részvételével kapcsolatban, de számos érdekes adat is keletkezik a felmérések nyomán.

  • Növekszik azok száma, akik úgy gondolják, hogy a média pozitívan befolyásolja a sportlovak jólétét. 2022-ben 10% vélekedett így, 2023-ban már 15%, 2024-ben 17%.
  • A válaszadók szerint azok a dolgok befolyásolják a legjobban a közbizalmat a lovassport iránt, amit a lovasok, és azok mondanak és tesznek, akik közvetlen részt vesznek a sporttevékenységben (28%). Ezt követi az, hogy mit látnak és hallanak a médiában (25%). 20%-ban vélekednek úgy, hogy jelentős tényező az, hogy mit mondanak és tesznek azok az emberek, akiknek közvetlen kapcsolódásuk van a lovakhoz (de nem a sportban). 18%-ban jelölték meg annak fontosságát, hogy mit tesznek és mondanak az érintett kormányzati szervek.
  • Az általános közvéleményt a lovak sportban történő használatával kapcsolatban leginkább az állatvédelmi szervezetek tudják befolyásolni (26%), utánuk jönnek az állatorvosok és állategészségügyi szakemberek (20%), majd azok az emberek, akikről tudják, hogy lovakkal foglalkoznak (18%). Ezzel szemben azoknál a válaszadóknál, akik rendszeresen kapcsolatba kerülnek lovakkal az a legfontosabb faktor, hogy mit mondanak azok, akik a lovakkal foglalkoznak, utána jön az állatorvosok és állategészségügyi szakemberek véleménye.
  • A mainstream média csaknem minden harmadik válaszadó véleményét befolyásolta a lovak sportba való bekapcsolódásáról (29%), míg a közösségi médiát csak 14%-uk emelte ki.
  • Azok számára, akik rendszeresen érintkeznek lovakkal, a televíziózás után (44%) a Facebook a legnépszerűbb lósporttal kapcsolatos tartalomforrás (41%).
  • Az elmúlt három évben alig változott a lakosság azon aránya, amely egyáltalán nem támogatja a lóhasználatot a sportban (20%). Sokan vannak, akik csak a jólét javulása esetén támogatják (41%) és akik fokozott jóléti intézkedéseket várnak el (56%).

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
Budapest Economic Forum 2024
Egész napos makrogazdasági konferencia
Fókuszban a KKV versenyképesség - Pécs
Ingyenes gazdasági fórum
EZT OLVASTAD MÁR?