Megújul a Bormarketing Bizottság - felülvizsgálják a támogatási rendszert

agrarszektor.hu
A hatékonyabb bormarketing érdekében Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter módosította a forgalomba hozatali járulékról szóló rendeletet - olvasható az VM honlapján.

Early Bird jegyek az Agrárszektor 2025 konferenciára!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.

A termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Jogos tehát az a termelői elvárás, hogy a befizetéseiket az állam eredményesen és hatékonyan használja fel.

Az elmúlt időszakban a bormarketing programok kidolgozása és végrehajtása megtorpant, a szakmai szervezetek közötti nézeteltérések egyre súlyosabbá váltak. A döntés előkészítésben részt vevő, javaslattevő Bormarketing Bizottság és a végrehajtásért felelős Agrármarketing Centrum /AMC/ között az együttműködés nem működött eredményesen.

Nyilvánvaló, hogy a támogatások rendszere felülvizsgáltra szorult.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter ezért kezdeményezte a hatályos rendelet módosítását, melynek eredményeként egy új felépítésű Bormarketing Bizottság jön létre. A tagokat a jövőben a miniszter nevezi ki borász- és marketing szakemberek közül.
A tárcavezető döntésével az állam fokozott felelősséget vállal a források hatékony felhasználásáért.

A rendeletmódosítás értelmében átalakul az AMC és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. A testület munkájában ezen túl részt vesz az AMC egy tagja is, aki a titkári teendőket látja el. Így az Agrármarketing Centrum nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal, így a két szervezett közötti együttműködés a jövőben hatékonyabbá válhat.

A tárca azt szeretné, hogy az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását.

A minisztérium célja, hogy felgyorsítsa a bormarketing források eredményes felhasználását, a magyar bor piaci pozícióinak megerősítését.

A rendelet november 22-től hatályos.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Igen, a KWS TOP4 Mátrix működik! (x)

A visszatérő, hatalmas károkat okozó évjárati és növénytermesztési katasztrófa biztatott bennünket, hogy foglaljuk egyedi kukoricatermesztési kockázatkezelési rendszerbe a KWS modern kukoricahibridjeit.

Támogatott tartalom

Rhizál: a víz bölcsője a búza számára (x)

A Rhizál® a HED-LAND Hungária Kft. különleges biológiai csávázó és talajkezelő készítménye, amely a Rhizobium alamii törzset tartalmazza, és hatékonyan segíti az őszi búza kelését, korai fejlődését és szárazságtűrését.

Támogatott tartalom

Kertből az asztalra (x)

Közösségi főzéssel búcsúzott a nyártól a Kiskert program Vizsolyban

EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. október 16. 10:28