Kevesebb bor lenne "Tokaji" - Új stratégiával rukkolt elő a borvidék

agrarszektor.hu
Új stratégiai iránymutatást dolgozott ki a Tokaji Borvidék Fejlesztési Tanácsa. A tervek szerint a Tokaji nevet a minőségi édes borok, elsősorban az esszencia és az aszú viselhetnék, az olcsóbb borokról pedig végképp száműznék a nevet és a régióra vonatkozó megjelölést. A szervezet szerint a jövőben az aszúborok mellett kiemelkedő szerephez jutnának a száraz furmintok is, ugyanis egyre nagyobb az igény az ilyen típusú borokra.

HOLNAP JÖN AZ AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA 

Fenntarthatóság és innováció az agráriumban

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is! Még nem késő regisztrálni!

Megújult stratégiával javítaná a tokaji borok minőségét a borvidék Fejlesztési Tanácsa - írja a borászportál.hu. Az új stratégia értelmében ezentúl a Tokaji nevet a minőségi édes borok, elsősorban az essencia és az aszú viselhetnék, az olcsóbb borokról pedig végképp száműznék a "Tokaji" és Tokaj régióra vonatkozó megjelölést.

A javasolt irányelvek szerint "Tokajiként" a jövőben az esszenciát és az aszút lehetne forgalmazni. Ugyancsak "Tokajiként", de egy új névvel lehetne értékesíteni a késői szüretelésű borokat és a velük azonos termékkategóriába tartozó szamorodnit is. Emellett "Tokaj Borvidéken termelt" megjelöléssel lehetne ellátni a világban egyre népszerűbb száraz furmint és off-dry borokat, a korábbi "félédes borok" viszont egyik megjelölést sem viselhetnék - jelentette ki Tombor András, a Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanácsának elnöke sajtótájékoztatóján. 

A jövőben az aszúborok mellett "zászlóshajó" szerep juthat a száraz furmintoknak is, ugyanis a világpiacon egyre nagyobb az igény az ilyen típusú borokra. A számítások szerint 2020-ban a furmintok adhatják a tokaji bortermelés mennyiségének 60-65%-át, értékének mintegy 52-57%-át. Ugyanakkor ebben az időpontban az aszúk és a késői szüretelésűek a teljes termelés 13-18%-át fedhetik le, azonban magasabb áruk miatt a bevételek 27-35%-áért lehetnek felelősek - tette hozzá a tanács elnöke.

A szervezet úgy véli, hogy a tokaji borok elsődleges külföldi piacai - a közép-kelet-európai piacok mellett - az Egyesült Államok, Kína és az Egyesült Királyság lehetnének. A felsorolt országokon belül pedig Kína lehetne az egyik legfontosabb importőr, mivel ott az édes borokat fogyasztók húsz százaléka már ismeri a tokaji aszút, továbbá kellő vásárlóerővel rendelkeznek.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?