Hogy kerülnek ezek a jó borok a Tescóba és a Lidlbe?

agrarszektor.hu
Évek óta megfigyelhető trend, hogy a hipermarketek, diszkontok polcain kifejezetten jó áron vásárolhatunk színvonalas borokat. A hozzáértők is egyre több időt töltenek a hiperek vagy a diszkontok borospolcai között sétálgatva.

Idén először 3 napos az Agrárszektor 2024 konferencia!

A Portfolio Csoport év végi Agrárszektor Konferenciája ma már az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény a hazai agrárgazdaságban. A rendezvény exkluzivitását és különlegességét az adja, hogy egyedülállóan átfogó és részletes módon jeleníti meg a mező- és élelmiszergazdaságot érintő legaktuálisabb témákat. A rendezvényre idén először konferencia előesttel is készülünk!

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Több üzletláncnál évek óta megfigyelhető trend, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a borválasztékra. Ez nem azt jelenti, hogy eltűnnek a legalsó polcokról a flakonos, kannás, konkrét borvidék megjelölése nélküli borok, vagy a 400-500 forintos édes vörösek, hanem azt, hogy presztízs lett a láncok számára, hogy neves termelők borait forgalmazzák, vagy saját márkanévvel árusítsanak kiemelkedő ár-érték arányú borokat.

A célközönséget leginkább azok jelentik, akik rendszeres látogatói a borboltoknak, érdeklődnek a minőségi borok iránt, figyelik a szaksajtót. Ugyanakkor sok jó bort találni az áruházakban a belépőkategóriában: ezek kiválóan alkalmasak lehetnek arra, hogy a kevésbé tájékozottak megismerkedjenek egy-egy fajtával vagy termőterülettel. Ugyanakkor azok is fogyasztóközönséget jelentenek, akik bár szeretnének újdonságot kóstolni, inkább árérzékenyek, azaz nem fizetnének 2000 forintnál többet egy üveg borért.

Az áruházláncok sok esetben közvetlenül a pincészetektől vásárolnak, központi beszerzéssel dolgoznak, így alacsonyabban tudják tartani az árakat. Vannak olyan láncok, akik komoly nemzetközi beszerzési láncába a magyar üzletek is bekerülnek, és master of wine-ok által válogatott tételeket hoznak Magyarországra, a világ felkapott borvidékeiről. Ugyanakkor egy ilyen láncba a magyar borászatok is bekerülhetnek, így például Csehországban, Lengyelországban és Szlovákiában is találhatnak színvonalas magyar borválasztékot a fogyasztók.

Herczeg Ágnes nemzetközi borszakértő, szaktanácsadó nemrég a gaultmillau.hu-nak arról beszélt, hogy a Lidl Magyarország stratégiai tanácsadójaként arra törekszik, hogy több magyar bor kerüljön a polcokra. Az áruházlánc csökkenti a folyamatosan elérhető külföldi borok számát a magyar borok javára, a magyar boroknak és a magyar borászoknak szeretnének több lehetőséget biztosítani. Hozzátette: kihasználják a közvetlenül a pincészetektől történő központi beszerzést és a gyors forgást, így optimalizálják a kínálatot. A szakértő egyébként saját Facebook-oldalán rendszeresen bemutatja, hogy szerinte milyen borokat érdemes vásárolni a diszkontláncnál.

Más láncok, például az Aldi és a Tesco is évek óta a borblogok kedvencei. A Tesco Finest saját márkás termékcsaládban izgalmas külföldi borokat is találhatunk, remek áron. Jó példa erre a dél-afrikai Adi Badenhorst, akit nem túlzás igazán felkapott sztárborásznak nevezni (ráadásul egy neves borász dinasztia leszármazottja). Badenhorst chenin blanc-ja ezer forint alatt kapható az áruházláncnál, szakértők szerint ár-érték arányban elképesztő teljesítményt nyújt ez a furminthoz hasonlító, gyümölcsös fehérbor.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
Budapest Economic Forum 2024
Egész napos makrogazdasági konferencia
Fókuszban a KKV versenyképesség - Pécs
Ingyenes gazdasági fórum
EZT OLVASTAD MÁR?