Nem lehet elég korán kezdeni - tudatos fogyasztók nevelése az iskolákban

agrarszektor.hu
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara célja a hazai termékekbe vetett bizalom erősítése már egészen fiatalon. Helyi termelőket és termékeket mutattak be az iskolákban, és az egészséges táplálkozásról tartottak előadást az ország minden megyéjében. Az akció sikeresnek bizonyult, hamarosan az óvodákban folytatódik a tudatos fogyasztók nevelése.

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) 2017. november közepén indította el iskolai tájékoztató fórumsorozatát, amelynek keretében minden megyeszékhelyen egy-egy általános és középiskolában előadásokat tartottak a mezőgazdaság sokszínűségéről. A fókuszban a tudatos vásárlás és az egészségtudatos táplálkozás, valamint a zöldség- és gyümölcsfogyasztás állt. A rendezvények kimondott célja volt, hogy a fiatalokból a változó trendekre nyitott, azokat befogadó és tudatosan vásárló célcsoportot hozzanak létre.

A fórumsorozat előadásait Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője és a köztestület megyei elnökei tartották, országszerte mintegy száz helyi termelő bevonásával, akiknek termékeit megkóstolhatták a diákok. A rendezvényeken kiemelt szerepet kapott az egészségtudatos táplálkozás, illetve a zöldség- és gyümölcsfogyasztás. A fórumsorozat Zalából indult és Borsodban zárult, mind a 19 megyében egy-egy általános, illetve középiskolában összesen 3500 diák hallhatott előadást.

Diákok ebédelnek a Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskolában (MTI Fotó: Ujvári Sándor)

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarának nagyon fontos, hogy a fogyasztók a kiváló minőséget összekapcsolják a magyar eredettel, valamint kiemelt tevékenysége az agrárgazdaság és az élelmiszeripar hazai népszerűsítése, illetve a gazdálkodók és a hazai élelmiszer-előállítók iránti bizalom kiépítése. Ezeket szem előtt tartva, a köztestület több fronton is felvállalta, hogy segíti a magyar gyümölcsöt és zöldséget önálló, megkülönböztethető márkaként pozícionálni. A NAK ennek megfelelően végzi ismeretterjesztő és edukációs kampányát is. Az akció keretében működik például a Kamara "Itthonról Otthonra" nevű életmód témájú Facebook-oldala, ahol egész évben olyan látásmódformáló üzeneteket juttat el szórakoztató formában, amelyek segítik a hazai termékekbe vetett bizalom erősítését.

A Kamara azt tervezi, hogy a későbbiekben újra felkeresi az iskolákat, sőt, az óvodások körében is hasonló aktivitást szervez: helyi termelők, élelmiszer-előállítók telephelyein interaktív foglalkozást tart számukra.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

KWS – tíz éve első a repcetáblákon*, első az innovációban! (x)

Az utóbbi évek különös kihívások elé állították a repce termesztőket. Míg 10 évvel ezelőtt a termésszint növelése állt a középpontban, mára a termésbiztonság, a kockázatok minél jobb kezelése és ezek által a gazdaságos termesztés fenntartása a célkitűzés.

EZT OLVASTAD MÁR?